Bytting av skiver og klosser bak på a4 TQ

Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier så skal jeg bytte skiver og klosser bak å min a4 TQ 02 modell..Men da jeg tok av dekket og skulle løsne kalipperen fant jeg ikke ut hva jeg måtte demontere for å få det løst..Noen som kan hjelpe meg litt med det?

Foran gikk som en drøm:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av calipperen fra calipperholderen. Ganske sikker på at dette er to 13 mm skruer på hver side. Hold igjen med 15 mm. Du vil se hva jeg mener.

Den gamle skiva henger sansynligvis fast i rust rundt navet/spindelen. Gi den noen rapp med en hammer så løsner den. Deretter kan du vri skiva ut av calipperholderen og ta den av. Dette pleier å gå akkurat om du er litt hardhent. Puss deretter calipperholderen godt ren der bremseklossene vil ligge inntil.

Puss navet/spindelen godt ren med stålbørste etc. og monter den nye skiva. Så monterer du resten.

Husk forøvrig at bremsestemplene bak må skrus og presses samtidig da du skal ha de inn igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noen sm har bilde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en tur ut nå og sjekke om jeg finner ut av det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vært ute og tittet litt ang bytting av skiver og klosser bak..Det ser ut for meg so om det sitter to torx skruer, som er festet til kalipperen..Er det noen som bekrefte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat byttet skiver på min passat, dær trengte jeg ikke røre de umbrakoskruene. jeg bare tok av kalipteren og banket i den gamle skiven med en hammer. så var det bare å vri skiven ut av holderen.. tror det er ganske likt på a4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.