Hjelp! bil starter ikkje (A4 1,8T)

Anbefalte innlegg

det er loddet sokkel i ja. har sendt mail til han no.

 

Fordi jeg hadde samme problemet, men fant ut at når eg ånet boksen og rikket på chippen, så startet bilen. Problemet var vel at chippen fikk dårlig kontakt og la ut bensinpumpa. Det hendte ein gang eg va på fjellet og, heldigvis hadde eg med den originale chippen og fikk byttet. så startet den md en gang!

 

det var fort gjort å få fikset det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten update igjen her da.. har no fått skiftet hjernen og flyttet over chip til nyehjernen. bilen hadde da stått i ro i ei veke. den startet da heilt fint og eg var veldig happy. men dagen etter så var det tilbake til samme elendighetene.. no er eg begynt å bli dritt lei. har faktisk ikkje fått start på bilen dei to siste dagane. har bestilt meg ny G62 ventil no så får prøve den. er ikkje det den som er problemet så veit eg ikkje ka eg skal gjør.. virker som at det tar lenger å lenger tid å få start på den. men når den først går så går den fint.. ????? får den gå 5 min på tomgang etter at eg har fått start er det ingen problemer. da er den frisk til den blir kald igjen..

 

hadde håpt at noen her inne hadde kanskje vært bort i liknende ??????? TRENGER HJELP OG DET FORT!!!!!:)

 

nærmer seg rudskogen no og der hadde eg tenkt å komme meg.. men ser dårlig ut no desverre..

 

MVH

 

Kjetil Silden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har enda ikke funnet ut ka som gjør at den ikke starter. har byttet g62 ventil og no. men ingen forskjell.. men når eg har på motorvarmer så starter den.. ? på kald motor så starter den fint men så snart eg rører gassen eller når tomgangsdelen på gass spjeldet skal ta over stopper den tvert..!!

 

ingen som har vært bort i noe slikt før?

 

all hjelp mottas med stor takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en god idè å komme seg til et Audi verksted å få lest ut feilkoder.

Det kan være bare en liten bagatell skjønner du. Trenger ikke å bli dyrt i det hele tatt.

Hadde noen symptomer som ligner dine med samme motor en gang. Først prøvde jeg å få lest ut feilkoder ved et lokalt verksted, dette gikk ikke. Lånte en henger, fikk fraktet bilen til Audi/VW. En liten diagnose og den var som før, 950 kroner kostet dette meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en god idè å komme seg til et Audi verksted å få lest ut feilkoder.

Det kan være bare en liten bagatell skjønner du. Trenger ikke å bli dyrt i det hele tatt.

Hadde noen symptomer som ligner dine med samme motor en gang. Først prøvde jeg å få lest ut feilkoder ved et lokalt verksted, dette gikk ikke. Lånte en henger, fikk fraktet bilen til Audi/VW. En liten diagnose og den var som før, 950 kroner kostet dette meg:)

 

Du har tydeligvis ikke lest gjennom tråden ser jeg. Han har lest ut feilkoder og koda om styreenheter MANGE ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke lest gjennom tråden ser jeg. Han har lest ut feilkoder og koda om styreenheter MANGE ganger.

 

Ok, beklager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta bilen over brua, så kan eg kike på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta bilen over brua, så kan eg kike på den.

 

det kunne eg alltids. men har du chip som er meir enn til rundt 200 hk? har byttet ecu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på en eldre Civic jeg hadde før... Da var det tenningsmodulen. Tok litt tid før vi fant ut av det, men letteste måten er å kjøre bilen til den stopper, gjerne når motoren er varm... Da vil den mest sannsynlig ikke starte igjen, prøv så å kjøle ned tenningsmodulen før du prøver å starte igjen... Er et rele i denne modulen som kan henge seg opp....

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på en eldre Civic jeg hadde før... Da var det tenningsmodulen. Tok litt tid før vi fant ut av det, men letteste måten er å kjøre bilen til den stopper, gjerne når motoren er varm... Da vil den mest sannsynlig ikke starte igjen, prøv så å kjøle ned tenningsmodulen før du prøver å starte igjen... Er et rele i denne modulen som kan henge seg opp....

 

A.J.

har ikkje lest heile tråden du? er ingen problem når den er varm!! er kun når motor er kald..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kunne eg alltids. men har du chip som er meir enn til rundt 200 hk? har byttet ecu.

 

Har ikkje utstyr til live mapping, men viss du ikkje har gjordt nåke anna med motoren enn chip, har den det sikkert best med en 200 hk chip. Kan være så enkelt at det er dårlig kontakt mellom prom og sokkel, og da skal vi nok finne ei løysing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg lese heile greia her, så kan det jo nesten være ka som helst. Trur eg ville prøvd med en boks startgass og sett om eg fann en plass for falsk luft, viss du ikkje har prøvd det. Kan være utrulig lite som skal til før motoren blir heilt idiot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bilen ikke vil gå:

 

Har du da forsøkt å gi den litt stargtgass samtidig som du kjinner? Starter den da får den ikke bensin av en eller annen grunn. Sjekket om det er gnist på pluggene da den ikke starter? Ryker det mye av eksosen da den først starter igjen?

 

En annen ting er tett aktiv kullfilter, eller defekt ventil N-80 for dette.

 

Har vært dette på to tre biler, deriblant min egen. Disse oppførte seg litt forskjellig, men felles for alle var vonde å starte og ujevn eller vannvittig ujevn motorgange. Min var idiot å starte etter å ha stått i sola i lengre tid + en raklelyd fra utluftningsrøret under bak venstre forhjul og vakum i bensintanken etter kjøring. ( suste i tanklokket etter å ha stoppet den ) Kullfilteret gir ingen feilkoder, men det bør derimot ventil N-80 gjøre. Kullfilteret er plassert i høyre innerskjerm inn mot torpedoveggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det eg syns er så rart er at koffor starter den når den har fått enten litt solvarme på seg eller at eg har hatt motorvarmer tilkoblet? bilen drukner i bensin når den ikkje starter.. det virker som at når gass spjeld skal ta over tomgangen får den for masse bensin og da stopper den momentant om den er for kald..? ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) ein liten eller stor update på denne tråden her må til no..

 

eg fekk eit tips av ts racing på at det kunne muligens vere oljepumpen som gjorde startproblemene mine. og det var rett.

fekk skiftet oljepumpe i september/oktober og etter det har ikkje bilen tatt eit feilslag. alle problemene eg hadde med start og feilkoder er forsvunnet og bilen er blitt meir lettstartet når enn før:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.