#1 Skrevet Mai 19, 2007 Har eit veldig problem med at bilen min ikkje starter.(audi a4 1.8t aeb) symptomane er. den starter med ein gang men stopper etter 1 sek. og etter det er den heilt død. motor går rundt men fins ikkje tenning. dersom eg venter i fem min kan de hende at den kan tende litt på ein syl. venter eg 5 min til og holder bra med gass starter den som regel. men fusker veldig i begynnelsen. før den går fint. dette skjer kun når den er kald. Er VELDIG irriterende dette her. håper nåken har vært bort i liknande før- mvh kjetil silden kan samtidig tilføye at den stopper litt av og til når eg kommer i kryss eller skal snu og sånn. får opp feil på grunninnstilling av gass spjeld heile tiden men gass spjeldet er skiftet:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2007 Kan være bensinpumpen din! Har du mye på tanken?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2007 når det skjedde i dag var dt ca halv tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2007 Kan være bensinpumpen din! Har du mye på tanken?? er ikkje det når det er lite på tanken at evt eine bensinpumpa, den som ligger i tanken kan begynne å fuske? har vært sånn som dette i rundt ein måned. er VELDIG kjipt. kjedeli å måtte vente i 20 min å få start på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2007 eg får prøve å fylle opp tanken i morgen og sjå korleis det blir da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2007 Min hadde noe som lignet av oppførsel og da var det en temperatursensor som var gåen. Dukket vist opp når man tok en diagnose via vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2007 Det kan høres ut som noen av symtonene til startsperre. Men om den går dårlig på tomgang så kan det være så mye. Dårlige plugger, overslag i plugg ledninger, en av coilene er periodisk død. Tenningsmodul deffekt. Osv. Har du sjekket coilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2007 Det kan høres ut som noen av symtonene til startsperre. Men om den går dårlig på tomgang så kan det være så mye. Dårlige plugger, overslag i plugg ledninger, en av coilene er periodisk død. Tenningsmodul deffekt. Osv. Har du sjekket coilene? har ikkje sjekket coilene nei. korleis sjekker eg dei? kan eg måle dei på eit vis? det at den går dårlig på tomgang virker det som at gass spjeldet ikkje allti klarer å ta over ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2007 har ikkje sjekket coilene nei. korleis sjekker eg dei? kan eg måle dei på eit vis? det at den går dårlig på tomgang virker det som at gass spjeldet ikkje allti klarer å ta over ? no skjønner eg ingenting. brukte bilen litt tidligare i dag. da virka den fint. men to timer etterpå skulle eg ut igjen. bilen starta fint. eg kom ut i veien der stoppa den,. og da var den død igjen. men denne gangen ville ikkje den gå når samme prosedyre som sist blei brukt. var litt under halv tank på den så fant ut at eg skulle kjøpe 10 liter å fylle på den. dette gikk da ca ein halvtime og når eg kom tilbake med bensin så skulle eg prøve å starte den før eg fyllte på og da startet den med ein gang og gikk fint. ?????? skjønner ikkje ein dritt eg no:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 Feil som kan være på bilen, brudd i ECU, dårlig tenningskontakt, dårlig nøkkel og startsperre går på, dårlig føler til startsperre rundt ratt, coiler? Da burde den gå bare på noen sylindere, tennings forsterker ved innerskjerm/luftfilterboks, dårlig jording en plass, bensin reele, bensin pumpe. Jeg har vært borti en bil der alle coiler gikk samtidig men da ville ikke bilen starte uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2007 Feil som kan være på bilen, brudd i ECU, dårlig tenningskontakt, dårlig nøkkel og startsperre går på, dårlig føler til startsperre rundt ratt, coiler? Da burde den gå bare på noen sylindere, tennings forsterker ved innerskjerm/luftfilterboks, dårlig jording en plass, bensin reele, bensin pumpe. Jeg har vært borti en bil der alle coiler gikk samtidig men da ville ikke bilen starte uansett. nøkkel har eg byttet. bruker reserve nøkkel nå. den er som ny. startsperren blinker ikkje slik den pleier å gjør når den skal slå seg inn. det kan vel kanskje vere slutt trinn ved luftfilter. men hvofor starter den sånn plutselig etter 10 min ? når eg har problemet med at den stopper på tomgang må eg holde inne gassen for at den skal starte. viss ikkje kan eg tjinne den batteriet er tomt. det er vel og noe som ikkje er heilt riktig. føler at det kanskje er ecu gass spjeld eller ledningsnett kanskje. når bilen er varm starter den fint. aldri problem med at den er "død" da. ikkje enda hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2007 Er bilen chippa? Eg hadde problemer med bilen min som var en 1,8 ts q. Problemet lå i hjernen, det virket som om bensinpumpa ikke slo inn når jeg vred på tenningen. men når jeg åpnet boksen til hjernen og rikket litt på chippen, startet den med en gang. Det ble fort fikset når jeg tok kontakt med tuning firmaet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2007 Fått kjørt diagnose da ? Som sagt var min veldig lik og da var det en temp føler til 200kr eller så som skapte alt hodebryet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 21, 2007 hade probemer med en passat 1,8t men den rusa seg opp og ned den da. men når jeg holdt over 2500omdreinger. så var den som vanlig. men vis den sto på tomgang stoppe den. der var gassregulatorn som hadde klikke. fikk opp det på vag com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 21, 2007 Feillager er lest ut på denne bilen, å det eneste som kommer opp av relevante feil er "gasspjelld, Feil i grunninstilling," spjeldet er grunninstillt mange ganger, men samme feil kommer opp igjen. Ingen feil på G62 osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 21, 2007 Om det ikke går å få grunninnstillt spjeldet kan vel det tyde på at det begynner å fuske ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 21, 2007 Om det ikke går å få grunninnstillt spjeldet kan vel det tyde på at det begynner å fuske ? Det går å grunninstille, men det kommer opp igjen feilmelding etter noen få km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 21, 2007 Det går å grunninstille, men det kommer opp igjen feilmelding etter noen få km. Da er det gåent tror jeg,mitt oppførte seg slik.Fikk nytt så ble alt bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 21, 2007 problemet er at det har oppført seg slik lenge nå. var slik på det forrige gass spjeldet og meiner eg å huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 23, 2007 eg skal prøve eit annet gass spjeld i neste veke håper at den slutter å stoppe da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 29, 2007 liten uppdate her no.. har i dag prøvd annet gass spjeld men det hjalp ikkje. prøvde så ei anna styreenhet og der vart de forskjell. da kom ikkje feil kodene og bilen stoppet ikkje. så nå blir de å få tak i seg ei ny styreenhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 29, 2007 liten uppdate her no.. har i dag prøvd annet gass spjeld men det hjalp ikkje. prøvde så ei anna styreenhet og der vart de forskjell. da kom ikkje feil kodene og bilen stoppet ikkje. så nå blir de å få tak i seg ei ny styreenhet Er bilen chippet? Hvis den er det, kan d være dårlig kontakt på chippen. Hadde dette problemet, men det løste seg fort da jeg kontaktet tuningfirmaet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 29, 2007 bilen er chippet ja. spørs om eg skal ta å snakke litt med ts først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 29, 2007 Gjør det. Han vet nok sikkert hva som er galt. Når han chippet bilen, loddet han sokkel først, så satt chippen i. vet du om det er gjort på din? Det gjorde han på min, men når jeg fikk problemer, så fikset han d. D var noe lodding var litt dårlig. men det er fort gjort, også å fikse. Det kan vær det er kun det som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 29, 2007 det er loddet sokkel i ja. har sendt mail til han no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...