Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en Audi A6 1995 140hk Quattro til kona. Fra før kjører jeg en Passat 115 hk PD 4motion. Jeg hadde ventet omtrent samme type drag ut fra HK, vekt og dreimoment, men synes det er stor forskjell. Passaten kommer mye tidligere og det er ikke noe vits i å dra den over 3000 rpm, mens audien er omvendt. Lite skjer før 2000, og/men du kan dra den lengre. Jeg vet at det skyldes at Passaten er Pumpedyse og audien er "gammel" teknologi, men er ute etter å finne ut om tuning vil heve dreimomentkurven slik at draget kommer tidligere.

Er det noen som har erfaring med dette? Hva slags tuning er å anbefale? Chip, Luftfilter? Jeg har tidligere hatt en Transporter T4 hos Trygve Karlsen, og var førnøyd med det resultatet. Er det noen som har hatt en R5 hos han?

Jeg ser på noen utenlandske forum at noen foretrekker "remapping" fremfor chipping. Er det det Karlsen driver med?

Jeg vurderte forresten en Volvo V70 med R5, og den nye D5. Jeg så på mobile.de at den gamle R5 er snillere på CO2 enn D5. det bør vel bety at den gamle TDI teknologien henger godt med ennå?

Alle erfaringer med, og tips om R5 mottas med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med R5?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo få motorkarakteristikken grovt sett akkurat som du vil med en custom map, men de få her til lands som driver med sånt vet jo å ta seg betalt for det (noe jeg har full forståelse for)...

Derfor kan du jo prøve å bytte turbo først, bytt til K&N-filter og se hvordan det blir. Turbobytte + remap burde gjøre det til en helt annen bil å kjøre.

Slightly O/T, så skjønner jeg ikke helt hva du prater om, men... Kunne da fint slippe min gamle 2,5 ned på 50 km/t i 6.-gir og bare gi gass opp igjen til 100+++, tror nesten aldri jeg brukte noe annet enn 5. og 6.-gir på den bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.