Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har noen synspunkter? Noen som har prøvd noe annet en mequiers og autoglym?

Hvor mye koster disse nalene? Lett å få tak i eller må man lete godt?

 

Lurer litt på dette da jeg har muligheten til å importere kvalitetsnaler til en billig penge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Noen som har noen synspunkter? Noen som har prøvd noe annet en mequiers og autoglym?

Hvor mye koster disse nalene? Lett å få tak i eller må man lete godt?

 

Lurer litt på dette da jeg har muligheten til å importere kvalitetsnaler til en billig penge.

 

Hei.

Hva er en nal egentli?:P hehe.

Er ikke helt med på det navnet du bruker, men regner med at du mener noe bonevoks eller noe siden du snakker om autoglym?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nal er noe du vasker av en gjenstand med, eller rett og slett en rett gjenstand som er bra å strykke ut med.

 

Jeg har prøvd turtles sin og jeg tørr ikke bruke dette på bilen, blir fort riper. Bruk vanlig pusse skin så blir nok resultatet best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Hva er en nal egentli?:P hehe.

Er ikke helt med på det navnet du bruker, men regner med at du mener noe bonevoks eller noe siden du snakker om autoglym?:)

 

Dette er en nal:) :P

50168, vindusnal komplett 35.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en slik nal for å "tørke" av varebilen min, tror det var turtlewax sin, det fungerer jo ikke i det hele tatt. "Smører" bare vannet utover, selv om bilen er nypolert så vannet skal renne lett av.

Tør ikke prøve på passaten, vil tro den legger igjen fine vaskestriper.

 

Bruk microfiber tørkekluten fra Meguars eller tørkeskinnet fra Autogrym, helt fantastisk hvor mye vann de suger til seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk microfiber tørkekluten fra Meguars eller tørkeskinnet fra Autogrym, helt fantastisk hvor mye vann de suger til seg.

 

Men hvilken av disse to er egentlig best, hvis man skal kjøpe én? De koster jo flesk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefallle og prøve dette! Brukte det på bilruta bare en gang, og angrer fortsatt!! Fy faen så mye riper det blei i den.. gla jeg ikke dro over lakken.. Var forøvrig turtles sin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt slike bil naler tidligere og fikk tørka bilen relativt kjapt.

Må kun brukes når bilen er skikkelig våt.

 

Veldig praktisk når man vasker bil for hånd og skal ut å kjøre.. Slipper man at bilen er kliss våt og suger til seg støv med en gang man begynner å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvilken av disse to er egentlig best, hvis man skal kjøpe én? De koster jo flesk.

 

 

Hvilken som er best er litt vanskelig å si, meget bra begge to.

Den jeg har fra Autoglym er av et eller annet syntetisk skinn, mens den fra Meguars er av microfiber.

 

Hvis du ikke har brukt annet enn f.eks skinnet fra turtlewax vil du bli overrasket over hvor mye bedre oppsugningsevne disse to produktene har, de er av en helt annen klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Turtle sin og er storfornøyd med den. Først nal, så skinn og da har du tørr bil - uten å måtte vri opp skinnet x antall ganger. Er ikke fare for riper når bilen er helt ren.

 

MEN: Jeg hadde aldri brukt en standard vindusnal på bilen! Bil-nal er mye tjukkere og bredere slik at det er ikke noe fare for å dra holderen nedi lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Denne kan jeg anbefale. Drar vannet lekende lett av panser og tak. Men pass på å tørk av nalen hyppig så ingenting setter seg på den. Da blir det fort riper!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Turtle sin og er storfornøyd med den. Først nal, så skinn og da har du tørr bil - uten å måtte vri opp skinnet x antall ganger. Er ikke fare for riper når bilen er helt ren.

 

MEN: Jeg hadde aldri brukt en standard vindusnal på bilen! Bil-nal er mye tjukkere og bredere slik at det er ikke noe fare for å dra holderen nedi lakken.

 

 

 

Men "solskinnsriper" er det nok på bilen din, ripene i klarlakken som bare syntes når sola skinner på lakken.

Det er varebilen min full av etter å ha prøvd nal ihvertfall.

 

 

Brukes tørkeskinn fra Autoglym/Meguars er det ikke mange gangene man trenger vri opp før bilen er tørr:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så ser (Meguars) autoglym og sonnax veldig like. har Sonnax sin, fungere greit til grov tørk av vann før man går over med skinn/microfiber. slipper å vri kluten så ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken som er best er litt vanskelig å si, meget bra begge to.

Den jeg har fra Autoglym er av et eller annet syntetisk skinn, mens den fra Meguars er av microfiber.

 

Hvis du ikke har brukt annet enn f.eks skinnet fra turtlewax vil du bli overrasket over hvor mye bedre oppsugningsevne disse to produktene har, de er av en helt annen klasse.

 

Da får jeg nok gå til innkjøp av en slik. Syns ikke pusseskinnet til Turtle er noe særlig å skryte av hvertfall... Jegard Handel har jo rimelig OK priser på Meguiars hvertfall (og fri frakt). For er vel ikke noe poeng å handle fra over dammen om man ikke skal ha for tusenvis av kroner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en sånn autoglym nal å jeg er veldig fornøyd med den,men bilen må jo være ren når du bruker den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en "STOR INVISTERING" og kjøpte meguiers mikrofiber klut og er kjempefornøyd.

 

Og etter litt testing har jeg meguiers mikrofiber i den ene hånda og en vanlig mikrofiber i den andre

hånda. Tørker del for del og først med meguiers og så tørker jeg raskt av med den andre filla.

Da blir det 100% tørt raskt og så vrir jeg opp fillene mellom hver del.

 

Savner ikke pusse skinnet og det å vri den 50 ganger under hver bilvask. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Autoglym sin nal og pusseskinn (3m eller hva det var...)

 

Jeg synes Autoglym sin nal er genial til tak, panser og dører. Drar av vannet uten problemer, og jeg kan ikke si at det riper noe. (Veldig viktig å tørke nalen, hver gang man drar den over bilen....med en tørr fille.) koster litt, men jeg elsker den!

 

Når jeg har tatt av det meste vannet, går jeg over med en vått pusseskinn (fuktet og vridd ut vannet). Da får jeg tatt vekk dråper fra lister, kanter osv. Da blir det veldig bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg nok gå til innkjøp av en slik. Syns ikke pusseskinnet til Turtle er noe særlig å skryte av hvertfall... Jegard Handel har jo rimelig OK priser på Meguiars hvertfall (og fri frakt). For er vel ikke noe poeng å handle fra over dammen om man ikke skal ha for tusenvis av kroner?

 

 

Når du først har prøvd en av de nevnte tror jeg du vil syntes det er en god investering.

Turtle sitt skinn i den gule plastboksen liker ikke jeg heller, syntes det bare smører vannet utover, suger ikke opp vannet særlig bra.

 

 

Hvis du bor i oslo området har Bilxtra ved ryenkrysset så å si hele Megaurs sin produktserie og masse Autoglym produkter.

Har også handlet med Jegard med god erfaring. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nalen det er snakk om er en kvalitetesnal som jeg selv mener overgår mequiers og autoglym sin og til en meget hygligere pris. Jeg kommer til å kjøpe inn et parti av denne nalen og se hvordan salget går før videre avtale med produsenten. Dere vil bli opdatert :)

 

PS: Den som Turtle selges kan ikke kalles en nal. Fungere jo bedre å tørke bilen med en takstein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nalen det er snakk om er en kvalitetesnal som jeg selv mener overgår mequiers og autoglym sin og til en meget hygligere pris. Jeg kommer til å kjøpe inn et parti av denne nalen og se hvordan salget går før videre avtale med produsenten. Dere vil bli opdatert :)

 

PS: Den som Turtle selges kan ikke kalles en nal. Fungere jo bedre å tørke bilen med en takstein.

 

skal vi prøve ? jeg med turtle sin nal, og du med takstein ?

 

jeg er fornøyd da den gjør akkurat den jobben jeg hadde tenkt den skulle gjøre, fjerne vannet !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHA! Eg skrattar og ler av disse nalane... Sørbo nal med natur gummi. DET er nal.. hilsen Vinduspusseren i klubben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvilket merke jeg bruker.. mulig det er 3M!? Denne er ivertfall rååå! Pusseskinn blir det jo bare riper av! Nal er tingen uten tvil. Har aldri fått en ripe ved bruk av nal.

I reklamen for denne nalen sies det at den skal være 20.000 ganger finere enn pusseskinn. Betalte rundt 500 kr da jeg kjøpte ny for 3 år siden. Bruker kun pusseskinn der hvor nalen ikke kommer til.

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med de aller fleste naler, er at gummien er laget av råolje, disse nalgummiene truttner etterhvert og blir harde. Det er viktig å ikke bruke røøten nalgummi på lakk, for det lager striper. Har også sett at mange av disse bil nalene er til forvekslig like små gulv naler. Hvis det er slik at noen av produsentene bruker disse typene gummi, så er de IKKE skikket til lakk. Jeg hadde ikke brukt de på glass en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.