#1 Skrevet Mai 20, 2007 Skal av gårde å se på en passat 1,9 TDI, 2000 model Tenkte jeg skulle skjekke opp på mekonomen hva motor koden var, å da kommer det opp to motor koder den enen med 285 og den andre med 310NM den sier at motor koden er AJM/ATJ. Er det noen måte jeg kan finne ut dette på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2007 Skal av gårde å se på en passat 1,9 TDI, 2000 modelTenkte jeg skulle skjekke opp på mekonomen hva motor koden var, å da kommer det opp to motor koder den enen med 285 og den andre med 310NM den sier at motor koden er AJM/ATJ. Er det noen måte jeg kan finne ut dette på? Motorkode og alt annet skal stå på den lappen som pleier å være i bagasjerom og i service-hefte. Du har jo en godt utganspunkt da. Finner du den lappen, er det "bare" å se etter AJM eller ATJ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2007 Skal av gårde å se på en passat 1,9 TDI, 2000 modelTenkte jeg skulle skjekke opp på mekonomen hva motor koden var, å da kommer det opp to motor koder den enen med 285 og den andre med 310NM den sier at motor koden er AJM/ATJ. Er det noen måte jeg kan finne ut dette på? 2000 modell passat skal ha 310NM mener jeg å huske. for på gamle passaten kunne jeg få 400NM ved chip og det var en 99 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2007 Ganske sikker på at langsstilt Passatmotor er AJM, mens iallefall Skoda og antakelig golf og a3 har ATJ. Enten finner du dette på nevnte lapper, eller det pleier å sitte en merkelapp på regreimdekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2007 Mener å huske at 1.9TDI 130hk ble levert med 285nm og 310nm i begynelsen. 5trinns man gir hadde 285nm og 6 trinns hadde 310nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2007 Jeg har en 1,9tdi motor i min A6 ( mod 04 ) som har motorkode AWX. Denne motoren er det 130hk og 285Nm ved 1700-2500 o/min. 5 tr.girkasse.Det står AWX på dekslet over reg.reim = lett å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2007 Glemte å sjekke hele greia jeg da, men endte opp med å kjøpe den så da får jeg se nærmere i morgen Er i alle fall 85kw i den å det er vel 115 hk, var bare fem gir på den så er no sikkert ikke "mere" en 285 nm i den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2007 2000 modell passat skal ha 310NM mener jeg å huske. for på gamle passaten kunne jeg få 400NM ved chip og det var en 99 modell Virker som om de kom med 285 og 310nm litt etter som når de er produsert, tror ikke jeg skal chippe denne da den er gått nesten 200.000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2007 2000 modell passat skal ha 310NM mener jeg å huske. for på gamle passaten kunne jeg få 400NM ved chip og det var en 99 modell Se på lappen i bagasjerommet. Kan også stå en i service heftet. AJM motoren har 285 NM, den andre har 310. Min 2000 modell er f.eks AJM med 285 NM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 Er det 5 gir er det nok 285NM og en AJM motor. ATJ motorene blei levert sammen med 6 trinns girkasse, og er som oftest av dei siste av gamle typen. Tror ikke at jeg hadde vert så redd for å chippet den. Hadde kanskje valgt en litt moderat chip, men det hadde jeg gjort uansett km-stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2007 skal se på en passat men er det 285hk eller 310NM En ting er hvertfall sikkert: 285 hk er det IKKE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2007 ja det har du i alle fall rett i hoho 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2007 Da hadde jeg i værtfall flaks sitter en ATJ motor i bilen, så snakke med ts i dag, å de mente det ikke gjorde noe at den hadde gått litt, så da blir det vel chip tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...