Trenger turboer "service"?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt en S4 2000 mod. Helt rå bil, med masse krefter!:)

 

Men, har fått med meg at turboene er et svakt ledd på denne bilen. Skulle disse ryke blir det nok fort maaange 1000 kr! Så lurte på om man kan få utført noen form for service på turboene?:confused: slik at de vil holde seg lengre....

 

Noen som har noen tips ang. hvor man burde ta hovedservice?(120.000) møller skulle ha rundt 18.000, så håper å finne noe billigere. Har blitt anbefalt Biltjänst K-E Larsson i Årjang i Sverige, noen erfaringer?

 

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de trenger en service etter ca 200k . blir slark i dem. flere firmaer som driver med dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg ikke husker helt feil så ryker turboene på den bilen pga feil på manifoilene.

 

 

 

Hei!

 

Har akkurat kjøpt en S4 2000 mod. Helt rå bil, med masse krefter!:)

 

Men, har fått med meg at turboene er et svakt ledd på denne bilen. Skulle disse ryke blir det nok fort maaange 1000 kr! Så lurte på om man kan få utført noen form for service på turboene?:confused: slik at de vil holde seg lengre....

 

Noen som har noen tips ang. hvor man burde ta hovedservice?(120.000) møller skulle ha rundt 18.000, så håper å finne noe billigere. Har blitt anbefalt Biltjänst K-E Larsson i Årjang i Sverige, noen erfaringer?

 

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg ikke husker helt feil så ryker turboene på den bilen pga feil på manifoilene.

 

Det var vel kun på de første??? (98-99)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør skikkelig syntetisk olje og skift hver 10000, kjør rolig til vanntemp er normal (da er oftest oljetempen kommet opp også, men den skal også være bortimot normal før skikkelig gassing) og la den roe seg ned etter hardkjøring. Da ungår du temp.sjokk i turbo/manifold, koksing og ubalanse. Turboene kan gå flere 100`km uten behov for vedlikehold. Og god varm temperatur, er bare sunt på turboene. Lavtrykksbiler har mye turboproblemer pga for lite varme, da spesielt på biler som har gått mye på småkjøring (SAAB, Volvo og til dels 1.8T).

Kjør noen gode langturer med godt pådrag i ny og ne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.