#1 Skrevet Mai 20, 2007 Hadde A4'en hos Møller på fredag for å bytte hjullager og stabstag bak.. Da jeg hentet bilen (etter stengetid) merket jeg med en gang at rattet var ute av "senter", har jeg rattet i rett posisjon kjører jeg beint i grøfta, når hjula står rett er rattet 5-6cm mot venstre (hvis dere forstår hva jeg mener ) Hvordan i alle dager kan dette skje? Hva er galt? Kan det ha vært at når de var ute å prøvekjørte bilen etterpå at de kjørte nedi et hull eller noe i litt fart og det har "forskyvi" seg? Er litt risting og en ny lyd når jeg kommer opp i ca. 80-90 også.. Kjører 225/40-18 så det tåler ikke så altfor mye slag i felgene heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2007 jeg ville dratt tilbake til verkstedet og forklart problemet for dem. vanskelig å si hva det kan være for noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2007 Her har de sikkert foretatt en hjulstillingskontroll, og ikke vært helt heldig med å låse rattet i midt-posisjon. De sier det er nesten umulig å få det 100% rett. Jeg vet ikke, har aldri utført noe slikt selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2007 Her har de sikkert foretatt en hjulstillingskontroll, og ikke vært helt heldig med å låse rattet i midt-posisjon. De sier det er nesten umulig å få det 100% rett. Jeg vet ikke, har aldri utført noe slikt selv. Forstår ikke helt hvorfor de skulle gjort det, og de har nå ikke tatt betalt for det De fikk det 100% rett da jeg tok firhjulskontroll i januar.. Kan det ha vært at de ikke fikk stramma til ordentlig da? Merkelig at det skal skje akkurat da de hadde bilen noen timer nå, men Får ta meg en tur ned dit i morgen tidlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2007 Er vel gjerne det at de har tatt ut fjærbeinet for å skifte hjullageret og dermed løsnet styrekula og linkarmene. Skal ikke mye til for at rattet står skjevt etterpå. Ta turen ned til dem så får du nok ordnet det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2007 Bare og reise dit det ja, skulle kanskje vært tatt ny kontroll etter dette da ting lett flytter på seg foran der ved demontering, Men den bør jo de koste sjøl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2007 Er vel gjerne det at de har tatt ut fjærbeinet for å skifte hjullageret og dermed løsnet styrekula og linkarmene. Skal ikke mye til for at rattet står skjevt etterpå. Ta turen ned til dem så får du nok ordnet det doh kom før meg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2007 Altså, jeg er relativt dum... Men de bytta bak, skal det påvirke styringa da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2007 Altså, jeg er relativt dum... Men de bytta bak, skal det påvirke styringa da? Bak ja, hmm skulle jo ikke ha noe og si det da. Sorry,leste nok litt for kjapt gjennom tråden din;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2007 kan være at det har skjedd noe når de har skiftet stabbstag. Dra tilbake å snakk med de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2007 kan være at det har skjedd noe når de har skiftet stabbstag. Dra tilbake å snakk med de. Ifølge første post var det stabstag bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2007 Hmm, skreiv feil visst, stabstagsforbindelse det skulle være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 13, 2007 Etter å ha vært på Møller på firhjulskontroll er rattet nå like gæli motsatt vei!! Det var en eldre mann (les: rundt 55-60) som tok spissinga, og sa at da han skulle justere rattsentreringa var det såpass grovjustert at det ikke var lett å få det i senter !?! Synes dette hørtes rart ut jeg, noen som kan si om dette er sant eller om han bare ikke gadd å gjøre jobben sin ordentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 13, 2007 Etter å ha vært på Møller på firhjulskontroll er rattet nå like gæli motsatt vei!! Det var en eldre mann (les: rundt 55-60) som tok spissinga, og sa at da han skulle justere rattsentreringa var det såpass grovjustert at det ikke var lett å få det i senter !?! Synes dette hørtes rart ut jeg, noen som kan si om dette er sant eller om han bare ikke gadd å gjøre jobben sin ordentlig? Etter min mening har du grunnlag for nok en klage. Dette skal de kunne fikse uten noen form for hokus-pokus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 13, 2007 Det var det jeg mente, ja.. Synes det er rart at det skal være vanskelig å sentrere, rattet kommer nå relativt beint når den er ny, og før jeg hadde den inne i utgangspunktet var det beint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 13, 2007 Dette hørtes ut som svada fra Møller sin side, de skal sette rattet rett og spenne det fast, så er de nødt til å justere venstre/høyre side spissing etter dette for at det skal bli rett. Tar de "snarveien" med å bare justere ene siden, eller ikke engang gidde å sette rattet rett før de justerer blir resultatet som ditt. Når det er sagt KAN det jo være en ørliten sjanse for at rattet er satt på skjevt på kransen ved en eller annen anledning, og at dette kan utgjøre det som tekniker nevner, men er det ikke sånn at rattet bare passer i en posisjon på disse bilene? Med mindre du har et ettermontert ratt med et boss hvor du kan velge posisjon selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 13, 2007 Dette er bull, rattet står da rett fra fabrikk! Dessuten har Audi til flere modeller et verktøy som fikserer tannstanga i midten ved justering, og så justeres spissing likt fra begge sider. At noe er byttet bak kan forårsake at bilen går sidelengs, og da blir nullpunktet forskjøvet. Dette bør de fikse uten å mukke, jeg har i hvertfall ikke hørt den argumentasjonen før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 13, 2007 Var nå hos Møller og de skulle gi meg ny firhjulskontroll for å få sett om det ikke var gjort grundig nok sist.. Men de hadde ikke tid før 10JULI!! Men det gjør nå egentlig ingenting, tallene fra sist kontroll (fredag) viser jo at spissinga og det er bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...