235/35/R19 og komfort kontra 225/45/R17. Stor forskjell?

Anbefalte innlegg

Edit: redigert litt på tema grunnet en del avklarende svar...

Vurderer å skaffe litt større sommersko til doningen (Silverblue Passat stv Highline '02). Ifølge vognkortet betyr 19" 2*5/30, men jeg kunne gjerne tenkt meg å gå opp til 35. Er dette mulig?

Kan jo legge til at bilen har orginalt sportsunderstell. Hadde sett for meg RS6-felger. Stress å få sånt godkjent, eller går det ikke i det hele tatt? Ikke interessert i subbing eller andre problemer, har ikke lyst til å lide for skjønnheten (min bedre halvdel kjører også denne bilen)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 225/35-19 på min å d går nå heilt fint. trudde d va den profilen d sko varra eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 235/35-19" på min 02 Passat og den har jeg justerbart på og det funker kjempe.

Kikk gjerne på bildene i signaturen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 225/35-19 på min å d går nå heilt fint. trudde d va den profilen d sko varra eg.

Det er dette som er mest lik orginal ja. Men en mer kurrant str er 235/35/19 mye større utvalg av merker bla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Har 225/40/R17 nå og 30 hadde blitt litt vel lite synes jeg. Hvis 235(245)/35/R19 går fint så er jo det helt topp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Har 225/40/R17 nå og 30 hadde blitt litt vel lite synes jeg. Hvis 235(245)/35/R19 går fint så er jo det helt topp!

225/45 17 har du tipper jeg og da kan man også regne ut at 225/35 19 er tilsvarende rulleomkrets, men, som er blitt nevnt, 235/35 19 går også fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45 17 har du tipper jeg og da kan man også regne ut at 225/35 19 er tilsvarende rulleomkrets, men, som er blitt nevnt, 235/35 19 går også fint.

Du har selvfølgelig helt rett... Jiiz : dum : Det er 225/45 17 jeg har nå.

Men et annet spørsmål: Fruen er småbekymret for komforten med lavere profil... Hvor stor er egentlig forskjellen på 45 og 35? Kan jo legge til at 45 er helt uproblematisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.