#1 Skrevet Mai 20, 2007 Ser klart at det er fukt rundt høyre belg på tannstaget. Og girkassa ser ut som "ny" pga servooljen. Er det normalt at det er olje innenfor der. Eller har det gått en O-ring? Dette er bare en arbeidsbil jeg skal bruke. Tenkte ikke å koste på den for mye. Kan jeg kjøpe ny belg og skru den tett på hver side med slangeklemmer? Eller vil ikke dette hjelpe. Sven 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2007 Har nok fått en liten lekkasje på tannstangen sikkert,og sikkert ikke en billig affære og ordne.Men vis den ikke lekker så mye er det jo bare til å kjøre med det,og sjekke servo oljen i ny og ne.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2007 Har nok fått en liten lekkasje på tannstangen sikkert,og sikkert ikke en billig affære og ordne.Men vis den ikke lekker så mye er det jo bare til å kjøre med det,og sjekke servo oljen i ny og ne.... Var å snakka med en på "møller" i dag. Han fortalte at det ikke var vits i å tette belgen med slangeklemmer. At oljen ville finne en vei ut uansett. Syntes dette hørtes merkelig ut. Uansett skal jeg fylle på olje å sjekke hvor mye det lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2007 Ok,ja se hvor mye den lekker,vis det ikke er så mye så er det jo bare å la det være sånn. Alternativet er jo sikkert å skifte den med en brukt eller overhalt en og det koster jo litt pluss arbeidet. Husk at oljelekkasje på tannstangen går på eu-kontrollen vis du må inn der snart.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2007 er vel et år til eu-godkjenning enda. Men må vel få skaffet meg et ok tannstag å bytte før den tid. Er ikke billig om jeg må kjøpe servoolje på møller hver gang. Finner ikke servoolje på noen bensinstasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2007 Bytter du servoolje (Riktig type er viktig!!) og tilsetter en mykgjører, _kan_ du redde pakningen. Men sannsynligvis må du bytte. Å tette ved belgen er omtrent som å ta på kondom for å slutte å pisse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2007 Du kan også bruke hydraulikkoljen Fuchs Titan ZH 4300 B fra http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?products_id=220 Koster 1/3 av den fra VAG og overholder samme standard, VW TL 52146. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2007 Må vel prøve å ta på en kondom å pisse da. Og se hvordan det går. Hehe: klø : Skal prøve å skaffe billigere olje. Er vel grønn den skal være. Regner med forrige eier har kjørt enstund slik det er. Så tror ikke det er så mye å redde i grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...