#1 Skrevet Mai 21, 2007 Heisann Har i dag 8x19 felger med 235735-19 dekk både foran å bak... Har lyst til å skaffe meg 9,5x19 felger bak i samme utførelse jeg har nå (får da litt feitere kant) Hvilken dekkdimesjon anbefales da på disse felgene... Har quattro så må vel kanskje ha samme rulleomkrets ??? Går disse 235 dekkene på 9,5" felg ?? evt hvilken dimensjon tilsvarer da 235/35-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2007 Heisann Har i dag 8x19 felger med 235735-19 dekk både foran å bak... Har lyst til å skaffe meg 9,5x19 felger bak i samme utførelse jeg har nå (får da litt feitere kant) Hvilken dekkdimesjon anbefales da på disse felgene... Har quattro så må vel kanskje ha samme rulleomkrets ??? Går disse 235 dekkene på 9,5" felg ?? evt hvilken dimensjon tilsvarer da 235/35-19 Du vil få strekk, noe som du bør ha bak så det går det.. Men du bør sjekke plassen din bak til 9,5x19 først kanskje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2007 Du vil få strekk, noe som du bør ha bak så det går det.. Men du bør sjekke plassen din bak til 9,5x19 først kanskje.. Er ikke spes glad i strekk , og har funnet ut at 275/30-19 er 0,08% differanse , altså tilnærmet likt... så da gjenstår det bare å måle for å sjekke om dette passer... dagens felg er 8x19 et32 , den jeg tenker på er 9,5x19 et35 felgen vil stikke 1,6cm lengre ut og 2,2 cm lengre inn etter mine beregninger , så da er det bare å jekke opp å måle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2007 Er ikke spes glad i strekk , og har funnet ut at 275/30-19 er 0,08% differanse , altså tilnærmet likt... så da gjenstår det bare å måle for å sjekke om dette passer... dagens felg er 8x19 et32 , den jeg tenker på er 9,5x19 et35 felgen vil stikke 1,6cm lengre ut og 2,2 cm lengre inn etter mine beregninger , så da er det bare å jekke opp å måle Jan Andre Tærud prøvde, slik jeg husker, Pirelli 265/30 19 på 9x19 ET rundt 35 på sin gamle 99 A6 Avant og det subba villt med 60mm senk. Så han gikk ned til 235/35 bak også. Det tror jeg er et godt tips til deg også. Stort sett alle dekk i 275/30 19 unntatt Falken 451 vil subbe på bilen din på 9,5x19 ET35. Jeg ville derfor valgt 235/35 bak også, og heller valgt et bredere dekkmerke når/hvis du skal bytte alle 4 dekkene etterhvert/neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2007 Jan Andre Tærud prøvde, slik jeg husker, Pirelli 265/30 19 på 9x19 ET rundt 35 på sin gamle 99 A6 Avant og det subba villt med 60mm senk. Så han gikk ned til 235/35 bak også. Det tror jeg er et godt tips til deg også. Stort sett alle dekk i 275/30 19 unntatt Falken 451 vil subbe på bilen din på 9,5x19 ET35. Jeg ville derfor valgt 235/35 bak også, og heller valgt et bredere dekkmerke når/hvis du skal bytte alle 4 dekkene etterhvert/neste gang. Ok , da er det greit å holde seg til 235/35 rundt om da... men hvordan blir dette på en 9,5" brei felg da ? Kjører i dag på Vredstein Ultrac Bilen er kun senket 30mm og vil nok ikke bli senket mer enn dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2007 Ok , da er det greit å holde seg til 235/35 rundt om da... men hvordan blir dette på en 9,5" brei felg da ?Kjører i dag på Vredstein Ultrac Bilen er kun senket 30mm og vil nok ikke bli senket mer enn dette Jeg kjenner ikke til hvor bredt Ultrac-dekket er, men det blir en blanding mellom litt og ganske strekt tipper jeg. Egentlig ville jeg droppa dette prosjektet hvis ikke bilen skal senkes mer enn 30mm bak fordi glippa mellom strekt dekk og skjerm blir veldig mye mer tydelig med 9,5x19 ET35 vs 8x19 ET32. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2007 Jeg kjenner ikke til hvor bredt Ultrac-dekket er, men det blir en blanding mellom litt og ganske strekt tipper jeg. Egentlig ville jeg droppa dette prosjektet hvis ikke bilen skal senkes mer enn 30mm bak fordi glippa mellom strekt dekk og skjerm blir veldig mye mer tydelig med 9,5x19 ET35 vs 8x19 ET32. Ja , var derfor jeg tenkte at 275/30-19 hadde blitt greit , om det er plass.... men vil dette subbe med kun 30mm senk da tro: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2007 Du fikk lyst på breiere kant altså!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2007 Du fikk lyst på breiere kant altså!? Oh yeah , etter å ha sett dine så ble jeg veldig fristet ja men spørs om det er plass på min da: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2007 Trodde det var ganske bra plass i hjulbuene bak på en A6 jeg...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2007 Trodde det var ganske bra plass i hjulbuene bak på en A6 jeg...? Vet ikke helt , men skal få jekket opp å målt litt da , så får vi se hva det blir til...tror uansett at det ikke er plass foran så jeg får nok tenke litt på dette , men tror det kunne blitt bra med litt mer kant bak i allefall:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2007 Kom igjenn nå, ikke vær så feig Kant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2007 Kom igjenn nå, ikke vær så feig Kant Kan hende fristelsen blir for stor til slutt ja... hvor handla du dine fra ??? Ikke sikkert Felgimport vil bestille opp flere til meg Du skal vel på Våler til helga ??? så jeg får sett de live 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 21, 2007 Jeg bestilte mine her : http://www.customwheelsdirect.com Veldig hyggelige og hjelpsome karer, sender du dem en mail og spør om felgene passer så finner de det nokk ut for deg... Tror nokk ikke det blir våler på meg i helga desverre Jeg fikk ikke firhjulskontroll før 7. juni, og er redd jeg kommer til å slite noe jævelig med dekk på turen nedover, det har jeg ikke råa til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 21, 2007 Jeg bestilte mine her : http://www.customwheelsdirect.com Veldig hyggelige og hjelpsome karer, sender du dem en mail og spør om felgene passer så finner de det nokk ut for deg... Tror nokk ikke det blir våler på meg i helga desverre Jeg fikk ikke firhjulskontroll før 7. juni, og er redd jeg kommer til å slite noe jævelig med dekk på turen nedover, det har jeg ikke råa til Ahh takker .... da har jeg sendt de en forespørsel på 2 stk felger i 9,5x19.... så får vi se om det blir råd til dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 22, 2007 Slikt må man bare ta seg råa til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 22, 2007 Slikt må man bare ta seg råa til Vi får nå se på dette.... Har akkurat kjøpt et hus som bygges nå også og skal ut med ca 80 laken fra egen lomme i tillvalg så.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 22, 2007 Ja , var derfor jeg tenkte at 275/30-19 hadde blitt greit , om det er plass....men vil dette subbe med kun 30mm senk da tro: klø : Det kommer helt an på hvor stiv bilen er. Det vil kanskje ikke subbe med 30mm senk i utg.punktet, men med folk i baksetet og last i bagasjerommet, så tror jeg det subber godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 22, 2007 Det kommer helt an på hvor stiv bilen er. Det vil kanskje ikke subbe med 30mm senk i utg.punktet, men med folk i baksetet og last i bagasjerommet, så tror jeg det subber godt. Er nok det jeg er redd for også derfor legges nok dette på is intill videre.... Prioriterer heller interiøret fremover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...