Anbefalte innlegg

Har et par detaljer i interiøret som jeg vil lakkere litt chrom lignende.

Bare småtteri, sånn som den "stripen" som er i askebegeret, og ESP knappen etc.

S-line har vel dette i alu omtrent? Hva er beste (og billigste) måten å få gjort dette selv?

Noen som har erfaringer med en god chrom/alu lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SIKKENS har en ganske ny farge som skal immitere børstet alu, å den er ganske kul !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man tak i denne fargen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man tak i denne fargen? :)

Noen som vet? Har ikke funnit noe på nettet, ej heller er det butikker her hvor jeg bor som vet noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor buede detaljene dine er, men jeg har "krommet" flere små detaljer med Biltema's aluminiumstape som jeg deretter har polert opp med Autosol.

Denne tapen er rett og slett tynn alufolie med klister på baksiden. Den er lite føyelig, så det bør ikke være for runde former.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med din lokale sikkens forhandler, om dem ikke veit fargekoden kan du si ifra så skal jeg sjekke ut !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor buede detaljene dine er, men jeg har "krommet" flere små detaljer med Biltema's aluminiumstape som jeg deretter har polert opp med Autosol.

Denne tapen er rett og slett tynn alufolie med klister på baksiden. Den er lite føyelig, så det bør ikke være for runde former.

Det er et speil, så tape går nok ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med din lokale sikkens forhandler, om dem ikke veit fargekoden kan du si ifra så skal jeg sjekke ut !

Tror ikke jeg har noen lokal Sikkens forhandler...hmmm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et speil, så tape går nok ikke.

Mitt svar var hovedsaklig til Kristoffer, som skulle ha pyntet på noen detaljer inne i bilen ;)

Men du har rett, det går nok ikke på et ytterspeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt svar var hovedsaklig til Kristoffer, som skulle ha pyntet på noen detaljer inne i bilen ;)

Aah...I see :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ej kjøpte en "chrome" spray på Bilxtra idag, men har ikkje fått testa den ut enda....:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ej kjøpte en "chrome" spray på Bilxtra idag, men har ikkje fått testa den ut enda....:S

Bilekstra sin chrome spray holdt jeg på å kjøpe i dag, men helst vil prøve å finne den fra Sikkens...er jo matt alu som kunne være interresant. Har sett på org. S3 speile i alu men de koster mer end de smaker synes jeg. Er ikke sikker på at jeg egentlig vil ha noe sølv på bilen min : rolleyes

Derfor er en sprayboks jo en fin måte å finne ut om det gjør sig eller ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilekstra sin chrome spray holdt jeg på å kjøpe i dag, men helst vil prøve å finne den fra Sikkens...er jo matt alu som kunne være interresant. Har sett på org. S3 speile i alu men de koster mer end de smaker synes jeg. Er ikke sikker på at jeg egentlig vil ha noe sølv på bilen min : rolleyes

Derfor er en sprayboks jo en fin måte å finne ut om det gjør sig eller ikke...

du får no InPro speilkapper til tusenlappen hos quattroco.com

da skifta du ut heile speilhuset, ikkje deksler som du limer på: vinke :

Chrome: http://www.quattroco.com/deler/speil/index.php

Matt alu: http://www.quattroco.com/deler/matt/index.php

håpe dette hjalp dej litt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får no InPro speilkapper til tusenlappen hos quattroco.com

da skifta du ut heile speilhuset, ikkje deksler som du limer på: vinke :

Chrome: http://www.quattroco.com/deler/speil/index.php

Matt alu: http://www.quattroco.com/deler/matt/index.php

håpe dette hjalp dej litt:)

Ja de er fine...du får de til halv pris på ebay :P

Desværre får man ikke kjøpt matt til 8L sist jeg spurte de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, finn det meste på ebay;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er veldig små striper da, ca 2mm kanskje? blit vel vanskelig med tape tenker jeg... : flau :

men skal sjekke Sikkens, vil helst ha alu ikke chrom... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kundesenter: 66 819520 så er det bare å sjekke din nermeste forhandler ! hyl ut om dem ikke veit fargekoden på den fargen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kundesenter: 66 819520 så er det bare å sjekke din nermeste forhandler ! hyl ut om dem ikke veit fargekoden på den fargen !

Takker for hjelpen...skal ringe de på tirsdag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare hyggelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å ringe de og fik også snakket med en tekniker men han kjente ikke til denne lakken...er det en sprayboks eller er det lakk til sprøytepistol som du tenker på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en farge som må blandes, men når den er blandet så kan man presse den på en sprayboks !

så svaret er, ja. ja. :P

jobber litt teit nå men kan kanskje prøve å stikke innom mandag neste uke å hente fargekoden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en farge som må blandes, men når den er blandet så kan man presse den på en sprayboks !

så svaret er, ja. ja. :P

jobber litt teit nå men kan kanskje prøve å stikke innom mandag neste uke å hente fargekoden

Ikke stress med det men hadde vært knall med en kode : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke noe fargekode på Sikkens sin alu farge.Har lakket denne fargen på A4 02mod. lister innv.Det er farge som ikke skal blandes med noe.kun fylles i sprøyte og klar til lakk.men det som er med denne fargen.Den er så følsom at man må lakke med svart grunning(dette for å få den rette "alu effekten",og for å tette de siste porene av sliperipene.Hvis du lakkerer alu fargen,lar det tørke også pusse på det.Da får du en børstet stål effekt.mye man kan gjøre med den fargen der og lister innv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke noe fargekode på Sikkens sin alu farge.Har lakket denne fargen på A4 02mod. lister innv.Det er farge som ikke skal blandes med noe.kun fylles i sprøyte og klar til lakk.men det som er med denne fargen.Den er så følsom at man må lakke med svart grunning(dette for å få den rette "alu effekten",og for å tette de siste porene av sliperipene.Hvis du lakkerer alu fargen,lar det tørke også pusse på det.Da får du en børstet stål effekt.mye man kan gjøre med den fargen der og lister innv...

Det hørtes jo passe vanskelig ut da...hmmm...må jo prøve det engang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av resultatet?

Det hadde gjort det litt lettere å se om det hadde vært noe å satse på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.