Hvordan finne ut hvor det knirker

Anbefalte innlegg

Hei

Har noe knirking framme i bilen. Regner med det er en støtdemper eller no. Bytta foringene som ligger rundt stab-staget men det hjalp ikke. : bh : Hvordan finner jeg ut hvor det er? Noen triks?

Knirker helst bare når det har vært tørt noen dager.. Så er vel en foring som er uttørket eller no.

Om det hadde vært bærekula eller no slikt, ville den knirkinga kommet og gått slik som den gjør nå?

Mvh

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Du skriver du har byttet foringene på stabstaget\kregningstaget ? var dette yttreleddene eller indre foringer ? Problemet hos de fleste inkl meg.. er de indre foringene.. disse har en svakhet med at de begynner og sklir.. de mangler slike kanter som forhindrer dette, som er på de nye foringene på markedet.. en annen ting som lager en extrem knirke\gummi lyd er den yttre foringen i bærebruen.. ikke bærekulen men den nærmest fangeren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg skal jekke opp bilen og ta et par bilder i morra, så skal jeg vise deg hva jeg har bytta. Begynner å irritere meg veldig dette nå.

Nå regner det her i Lofoten, så knirkinga er vekk at the moment :)

Forresten: takk for et flott svar

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knirking kan være alt mulig. Enkelte ganger er det nesten håpløst å finne ut av, men hadde jeg vært deg ville jeg ha jekka bilen opp og sett om det var dårlige foringer i forstillinga pluss bærekula samt pendelstagaet kan være greit å sjekke også . Husk også tårnlageret på toppen av dempern.

(har forresten vært borti type passat har hat problemer med knirking fra bærekule.. vet ikke om det samme gjelder for din)

Har en v70 hjemme som har drivi å lage knekt/knirka i forstillinga.. definitivt ikke no digg lyd for en som hater ulyder. Så jeg jekka bilen opp.. fant ingenting, når jeg sjekka foringene, så jeg skjønte jo mindre. Da kom jeg på den ideen å sjekke under panseret bare for sikkerhetskyld. Da oppdaga jeg at etter bilen har vært på værksted tidligerem så har de hatt av servoveske tanken. Og siden det er type veldig trang der. så har selvfølgelig det klipset som hoder tanken fast i tårnet blitt ødelagt. Og det klipset er da endel av tanken og ikke utbyttbart.. Uansett, dette har ført til at tanken har bevega seg litt og utgangen i bunnen har begynt å svette. Sjekka hvor mye olje det var.. og det var jo seff litt over minimum, så jeg fylte på til riktig nivå.

Dette har fjerna mesteparten av ulydene... snodig at det skulle ha noe å si når den var over minimum.. og i all moroa glemte jeg å sjekke tårnlagera :D

Ble langt det her, men men :)

Du får ha lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det ikke knirker når det regner fjerner vel muligheten for at det er servoveska ville jeg tro :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er nok en foring eller to.. Er mest på førersiden, så må vel ta en titt der i morra.. Men er vel vanskelig å SE om en foring er dårlig eller ei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale at du får med deg en kompis... så jekker du ikke opp bilen, men får den ene til og gynge på bilen mens du ligger nede og ser under og holder på bærebrosforingene og ser om lyden kommer derifra.. og finne ut ulyder mens bilen er jekket opp.. er vanskelig i enkelte tilfeller:( Når jeg jekka opp og lå under og dro og brekket med brekkjern etc.. kom det ingen lyd.. men med en gang jeg satt bilen ned igjen.. kom lyden med en gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg tviler for at jeg vil finne lyden på den måten, desverre... Lyden kommer primært når jeg svinger når bilen triller sakte, eller om jeg kjører over f.eks fartsdumper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet, men det er passat så sier seg selv hva det er (forstillinga en plass), men er så lite at man knapt merker noe serlig til det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Derfor nytter det ikke og jekke opp bilen :( Den må stå på bakken, og du må gynge på den :) Det hørres ut som akkurat det jeg har hatt.. da var det den yttre bærebruforingen og indre foringer i krengningstaget:) Sjekk disse du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer! Derfor nytter det ikke og jekke opp bilen :( Den må stå på bakken, og du må gynge på den :) Det hørres ut som akkurat det jeg har hatt.. da var det den yttre bærebruforingen og indre foringer i krengningstaget:) Sjekk disse du :)

Veit du om det er mulig og bytte kun foringene eller burde jeg kjøpe komplett ny forstilling fra ebay.de for rundt 2500 kr ink alt og bytte hele dritten selv..

Dumt om jeg bytter alt, og det bare er en liten gummi foring som lager faenskapslyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gi en liten guide på hvor man finner disse foringene? Ikke hørt om noen av dem..

Lurer på om jeg bare skal levere bilen inn til møller og si: fix.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.