#1 Skrevet Mai 22, 2007 Har kjøpt 2 sett H7 xenon kit av Tom-Are her på forumet. Prøvde for morroskyld å koble opp på ene siden idag (monterte ikke, koblet det kun til). Lampen tente, fikk feilmelding på autochecken, så slukket den. Hva kan jeg konkludere med da? Er det feilmeldingen på autochecken som gjør at strømmen blir kuttet? Hva må til for å komme forbi dette? Vet det har vært snakk om bruk av motstander, men går det ann å modde selve ballasten med disse motstandene? Er jo en del folk som har kjøpt disse kittene her inne, så noen må vel ha noen gode løsninger.. Legg gjerne inn en god forklaring, gjerne med bilder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2007 Kan ikke du sette opp med vag-com at du har xenon lys bare da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2007 Har kjøpt 2 sett H7 xenon kit av Tom-Are her på forumet.Prøvde for morroskyld å koble opp på ene siden idag (monterte ikke, koblet det kun til). Lampen tente, fikk feilmelding på autochecken, så slukket den. Hva kan jeg konkludere med da? Er det feilmeldingen på autochecken som gjør at strømmen blir kuttet? Hva må til for å komme forbi dette? Vet det har vært snakk om bruk av motstander, men går det ann å modde selve ballasten med disse motstandene? Er jo en del folk som har kjøpt disse kittene her inne, så noen må vel ha noen gode løsninger.. Legg gjerne inn en god forklaring, gjerne med bilder.. Jepp,Autocheck`n kutter vell strøm frem til ballastene når de ikke trekker mer enn 35w tror jeg.Du må legge opp relèsett i fra batteriet,evt motstander også.Du MÅ ikke bruke motstander,men legger du opp relèsett får du opp feilmeldinger men lysene lyser. Da funker det fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2007 Kan ikke du sette opp med vag-com at du har xenon lys bare da:) Jaha.. kan man gjøre det? hva vil det i realiteten si da? "fjerner" det på en måte autochecken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2007 Hadde samme problemet, jeg kobla opp relè så funka alt. Får ingen feil meldinger heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2007 Kan ikke du sette opp med vag-com at du har xenon lys bare da:) Dette lurer jeg oxo på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2007 Kan ikke du sette opp med vag-com at du har xenon lys bare da:) Ja det går an på nærlysa hvis du har modulen (enhet 09 med vag-com) som kan kodes om slik at den tror bilen har xenon lys. På fjernlysa så må en ha motstander. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2007 Hadde samme problemet med ett sett fra Tom Are jeg og. Kobla til rele og da lyste de hele tiden men autochecken kom opp med feilmelding likevel og sånn kunne jeg ikke ha det. Prøvde med motstander fra dioder .no men det hjalp ikke så nå er settet solgt til en som har passat uten autocheck. Muligens jeg må ha motstander med høyere watt eller hva det nå heter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2007 Hadde samme problemet, jeg kobla opp relè så funka alt. Får ingen feil meldinger heller.. Hm.. rart at noen får feilmeldinger og noen ikke.. Noen flere tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2007 Jaha.. kan man gjøre det?hva vil det i realiteten si da? "fjerner" det på en måte autochecken? Kan prøve dette Bilen tror at den har Xenon lys da og ikke halogen. Som bjørn og sa funker dette bare på nærlys. Coding * 0?xxx: Light Sensor o 0 = Light Sensor not installed o 1 = Light Sensor installed * 0x?xx: Trailer Hitch o 0 = Trailer Hitch not installed o 1 = Trailer Hitch installed * 0xx?x: Headlights o 0 = Halogen Headlights o 1 = Xenon Headlights * 0xxx?: Country o 1 = Rest of World o 2 = Northern Countries (Finland, Sweden, Norway, Denmark) o 3 = USA o 4 = Canada 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 16, 2007 Har fundert litt.. Er det sånn at autochecken får feilsignal pga at ballastene trekker for lite effekt? Halogen pære > 55 watt, >ballast 35 watt, Er det da mulig å få tak i et relè som trenger/trekker 55 watt for å legge inn? For da ville vel dette løse problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2007 Nei. Xenonlysa trekker for mye effekt i førsten før de blir varme (bortimot 100W for å tenne). 35W er ikke noe problem, for å lure autocheck på fjernlysa trenger en kun ha motstander på 15-16ohm, dvs 12-13W effektforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 2, 2007 Har nå fått montert xenon på nærlysene.. uten å tenke meg om er det hele tiden vært fjernlysene jeg har testet på På nærlysene trang jeg verken rekoding i vag-com eller motstander. Så da gjenstår det å få det til på fjernlysene. Når det gjelder effekten de trekker når de tennes, så tror jeg ikke det er der det ligger, for pærene tennes, og lyser i ca to tre sekunder, og da trekker de vel ikke 100w? Skal prøve en siste gang med relè for å se om dette har noe å si. Eventuelt prøve å kjøpe 55w ballaster og se da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...