#1 Skrevet Mai 22, 2007 Som dere kanskje vet, så har jeg en VW Touran 2.0TDI DSG 170HK+ med orginalt senket sportsunderstell. 15 mm. (Varebil) Jeg skal også montere Votex stylingsett. Frontfanger, bakfanger, skjørter og hekkspoiler. Hvor mye bygger dette settet nedover i forhold til orginalt? Så til det egentlige spørsmålet: Til denne bilen med Votex styling, skal jeg ha ett senkesett. Jeg skal kunne laste bilen fult opp med bagasje og enda ha noe å gå på. Jeg vil ikke at bilen skal subbe nedi overalt hvor jeg skulle kjøre. Vil feks. komme meg opp på Trollstigen uten at bilen subber. Hva bør jeg satse på? Hvor mye senk? Trenger jeg både fjører og dempere? Merke? Jeg vil gjerne at bilen blir litt stivere... bare det ungår subbing... forslag? PS! Jeg vil ikke ha justerbart... Dette er en leasingbil, så jeg må montere på orginale dempere igjen før levering av bilen om 3 år. Jeg er åpen for forslag folkens.... For å ta ett eksempel så senket jeg min Golf 2002 mod. orginalt 30mm. på ett vw-verksted. Problemet var at bilen var så myk i fjæringen at den slo nedi overalt. den var altså alt for lav. Nå vet jeg ikke hvilke merke fjører og dempere dem monterte, men når jeg hadde bilen på service en gang, så spurte de meg om jeg hadde kappet fjørene.... ! Det hadde jeg sef. ikke gjort. Bilen var jo orginalt senket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2007 Det er jo akkurat like mye jobb å bytte tilbake til originalt uansett om du velger justerbart eller ikke.. Men tror nok at 40mm ville vært bra, med enten bilstein eller justerbare koni dempere, de kan bli knallharde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2007 Det er jo akkurat like mye jobb å bytte tilbake til originalt uansett om du velger justerbart eller ikke.. Men tror nok at 40mm ville vært bra, med enten bilstein eller justerbare koni dempere, de kan bli knallharde! Joa.. du har ett poeng der... Men jeg har ikke budsjettert med mer enn 5.000 kr. så da blir vel justerbart for dyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2007 Ingen med litt erfaring og kompetanse her som kan gi meg ett utfyllende svar på dette? Jeg er nemmelig klar som ett egg, men mangler liksom litt info... hehe Blir bilen stivere hvis jeg feks. bytter til H&R senkefjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2007 jg ville absolut gått for justerbart da hvis du ska laste bilen din med ting å tang,for hvis ikke subber det som faen!! jg har justerbart koni på min golf å det er Hel_etes stivt men kan du jo justere å da så. å jg kan fylle bilen min full med masse dritt uten at du ser det synker i buen engang!!! Ingen tvil om at jg anbefaller justerbart. De har jo no ikke så veldig dyrt på NBS da! til rundt 8-9000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2007 jg ville absolut gått for justerbart da hvis du ska laste bilen din med ting å tang,for hvis ikke subber det som faen!! jg har justerbart koni på min golf å det er Hel_etes stivt men kan du jo justere å da så. å jg kan fylle bilen min full med masse dritt uten at du ser det synker i buen engang!!! Ingen tvil om at jg anbefaller justerbart. De har jo no ikke så veldig dyrt på NBS da! til rundt 8-9000 Jeg er desverre ikke så vel bevandret når det gjelder mekking og tekniske ting som angår bil, så jeg lurer på følgende: Hva kan man egentlig justere? Høyde? Stivhet? Eller begge deler? Hvordan stiller man dette? Må man under bilen får å skru? Gi meg gjerne en link til ett slikt sett som passer min bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2007 Jeg har 35mm h&R på min touran, nå med 19".. og det fungerer fint da rulleomkretsen blir litt større på 19" betalte 4000 kr for å få det montert hos vag.. den ble litt lavere med 16" ballong dekk og da kunne det hende at den tok nedi her og der.. hadde den på lakkverksted da ene sideskjørtet løsnet bittelitt.. så da sa han at frontfangeren hadde tatt nedi på midten.. fiksa dette nå da bilen ble ikke merkbart stivere, og opplevde aldri at hjula slo nedi hjulbuene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...