#1 Skrevet Mai 22, 2007 Har et problem med at det begynner å pipe for oljen på golfen, jeg vet at jeg har bra oljetrykk siden jeg har koblet opp en måler. Men det som er det rare er at det kun skjer etter at jeg gir på litt.. holder jeg meg på et lavt turtall så piper det ikke. det begynner først med noen veldig korte pip og tilslutt så piper det konstant.. utrolig irriterende å kjøre med det.. noen som vet hva det kan være? ødelagte givere? kan det være oljen min? for tynn? for mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2007 Motoren din er vel utstyrt med to givere som varsler ved forskjellig trykk. en på tomgang og en ved ca 2000 omdr. Altså...ja. En av disse er vel mye mulig defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2007 Hmm..Tror heller det at du kjører på en for tynn olje. Hadde akkurat samme problem på en Polo. Han kjørte på en for tynn olje. Så når det blei høyt turtall på motorn så blei olje trykket så høyt at motoren sa i fra. Hvilken olje kjører du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2007 tipper på giveren jeg.. men dette leser du av i vag-com om du har tilgang. giveren koster litt under 200 mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2007 Vet ikke hvordan olje jeg har, gamle eiern som har fylt på, men jeg tror den er ganske tynn egentlig. Er det den givern på toppen som varsler om trykket over 2000rpm? litt vanskelig å lese av vag-com på en 20år gammel bil:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2007 Tynn olje vil gi lavere trykk enn tjukk ja. Dette kan en merke på kald og varm olje også, men tror egentlig ikke problemet ditt er oljen. Hadde ikke du trykkmåler hvor alt var ok? Tror det er føleren i bakkant topp som varsler over 2000 omdr ja. Egentlig ikke turtallsavhengighet som skiller bryterne, men hvor høyt/lavt trykk de skal varsle ved. Sjekk også inni gummihetta på begge følerne. Ofte lekker det ut olje fra bryteren og inn i gummimansjetten for så å stelle til litt trøbbel. Kanskje det er dårlig ledningsforbindelse å finne der også eller som nevnt at en av bryterne er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2007 Har en oljetrykksmpler koblet til. den står i toppen, kjøpte et t-ledd å satt den nye giveren på den ene siden og den gamle på den andre.. tror ikke det er no ledningsbrudd, men begynner å tro at det er den gamle givern som har tatt kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2007 litt vanskelig å lese av vag-com på en 20år gammel bil:P Hehe, enig der.. my bad:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...