#1 Skrevet Mai 23, 2007 Lurer på å oppgradere bremsene på min RS4 (b5) Går det an å bare kjøpe andre skiver/klosser enn de som står på , som tåler litt mer...? Et annet alternativ er selvfølgelig brembo eller mtm. Så her inne at b7 rs4 bremsene passer rett på bilen min, noen som kan verifisere dette? Ved en evt oppgradering til nye rs4 bremser må man kjøpe nye abs og esp sensorer i tillegg eller trenger man kun nye skiver og calipere? Må dette godkjennes osv osv... Tips mottaes med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2007 Bytte til RS6/nye RS4 calippere passer som hånd i hanske, meget vanlig oppgradering på Rs4 B5 det.. Rs6 kalipperne er 8 stemplede, og ganske enorme.. i utgangspunktet trenger man ikke bytte skiver da, men for å få det helt riktig kan det være greit å bytte til nye Rs4 skiver, eller fra Rs6.. Byttet på bilen til en kompis for noen uker siden, og det funker meget bra. Bilen har blitt pisket endel på Rudskogen etter det, og bremsene er bra! Satte da kun på nye calippere med tilhørende klosser, skivene er inntil videre orginale.. sjekk ut rs246.com, står veldig mye om RS6 bremser på Rs4 der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2007 Jeg oppgraderte bremsene i fjor høst. RS6 calippere og RS4 B7 skiver, dette var bolt on, måtte bare gjøre noen små modifikasjoner på bremseskjoldet ifølge de som satt de på. Kjøpte dem hos Vagparts.com som forøvrig ga strålende service når DHL klarte å rote bort sendingen et eller annet sted mellom Oslo og Kristiansand, de sto på i flere dager og holdt meg løpende oppdatert på hva statusen var. Det du bør sjekke er om felgene dine fortsatt passer etter oppgraderingen, det gjorde nemlig ikke mine vinterhjul! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2007 Ok, dette høres bra ut! Men byttet dere bak også eller kun fremme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2007 jeg byttet kun foran, har rs4 + bremser bak. har lest at det er en større jobb å kovertere til RS4B7 bakbremser. Det var ihvertfall ikke bolt on. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...