Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Noen som har noen lakkerere å anbefale i oslo/romerike området? Fikk pris på over 25 lapper på johannsen lakkering på skedsmokorset, syntes dette var litt i overkant.

 

Hva vil være en ideell pris? Jeg står for puss og demontering selv. Trenger kun lakkereren til finpussen og lakkeringen. Bilen skal lakkes i samme farge.

 

Bilen er en S4 C4 Avant.

 

Evt noen som ønsker svartjobb?

 

Takker for svar.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25000 var det pris for når du gjør pussinga og demonteringen selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25000 var det pris for når du gjør pussinga og demonteringen selv?

 

Stemmer det. Var ikke det en litt drøy pris?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med kvittering så er nok det nok "vanlig" pris.

det at du tar grunnarbeide selv er nok neppe positivt uansett så lenge de skal da finnishen.

 

men enig med deg at prisen er høy, og jeg ville nok ikke betalt såpass selv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 25 en gang for min. Men dette var da B5. Da kunne jeg bare levere bilen. Fikk da høre at det er ca 10,000 kr bare i materialer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ligger vel prisen på 8-12k og da maskerer pusse og lakker "dem" :D Proffesjonelt self.. Og jeg synes det er mye penger :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke si at den prisen er unormalt høy, men tommelfingerregelen er vel at man får det man betaler for. Finner sikkert en lakkerer som kan grise på et strøk med maling på bilen for 5000, og du finner de som kan gjøre jobben for 50000, med mellomsliping av klarlakk, og sliping og polering etter siste lag med klarlakk.

 

Blir akkurat det samme som bruktbiler, de til 500000 er som regel bedre enn de til 5000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil ikke annbefale deg å ta slipingen selv, dette lønner seg sjeldent vist du ikke kan det !

nytter ikke å betale 100000,- for super proff lakkering vist det som er gjort før sprøytinga ikke er bra !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips og inspill! :)

 

Jeg har nå fått låne/leie meg en lakkboks på alnabru.. Sikkert åpent for fler dersom dette er interessant.

 

Så nå er jeg ute etter en som kan lakke!! hehe... Send pm!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må gjerne prøve deg frem, men du må huske det er mye arbeid med grunnarbeid og lakkering ! ting som man ikke ser når man sliper kan bli sinnsykt synlig når man har fått på klarlakk !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må gjerne prøve deg frem, men du må huske det er mye arbeid med grunnarbeid og lakkering ! ting som man ikke ser når man sliper kan bli sinnsykt synlig når man har fått på klarlakk !

 

Ja, er i grunn klar over det.. Men har ikke planer om å lakke selv, skal få noen til å gjøre det for meg! Tenkte å ta "grovpussen" selv og overlate finpussen og fyller til noen som kan det! Men takker for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oslo autolakk er flinke men regn ikke med at de er de billigste...:) eg betalte 60 000kr for å lakke corradoen min,men det var utvendig og innvendig...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster å lakke...har jo så jævlig høy timespris de lakkererene...også svarer det seg som regel ikke å ta "grovarbeidet" selv. En lakker eg snakket med sa at det var noe drit å begynne å fin pusse på noe som andre var begynt på,var vist enklere og raskere vis de fikk ta alt fra grunnen av selv vistnok.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ligger vel prisen på 8-12k og da maskerer pusse og lakker "dem" :D Proffesjonelt self.. Og jeg synes det er mye penger :P

 

 

Hvor lakker du bil ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe den lakket jeg i bergen....var dyrt men var mye arbeid på den og...Monterte jo gto kit på den så de hadde litt grunn arbeid kan en si... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kompisen min dro til polen å lakkerte. med stylingkitt, panserstæsj og lakk inni og i dører/motor/ bagasjerom og 17" felger. da betalte han svimlende 13 tusen.

DSC00299.jpg

DSC00297.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at mange lakkerere sjeldent vil ta en jobb hvor en annen har tatt grunnarbeidet, da lakkjobben ikke blir bra om grunnarbeidet er dårlig, og de mange ganger vil få klage på lakkjobben, selv om det faktisk ikke er det som er problemet.

 

For deg som lurte på lakkjobb, hør med ALTi Biloppretting i Lillestrøm, er naboen min. Vet ikke om pris og sånt, det kan du jo ringe å høre etter, men vet han er heftig flink. Til alt som har med bil og karosseriarbeid å gjøre egentlig. :)

 

Alti Biloppretting

Elveg. 56, 2003 Lillestrøm

63 81 35 35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at mange lakkerere sjeldent vil ta en jobb hvor en annen har tatt grunnarbeidet, da lakkjobben ikke blir bra om grunnarbeidet er dårlig, og de mange ganger vil få klage på lakkjobben, selv om det faktisk ikke er det som er problemet.

 

For deg som lurte på lakkjobb, hør med ALTi Biloppretting i Lillestrøm, er naboen min. Vet ikke om pris og sånt, det kan du jo ringe å høre etter, men vet han er heftig flink. Til alt som har med bil og karosseriarbeid å gjøre egentlig. :)

 

Alti Biloppretting

Elveg. 56, 2003 Lillestrøm

63 81 35 35

 

Takker! :) det skal sjekkes opp...

 

Takk til alle andre også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.