Støy og avgassproblemer etter EU

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på EU-kontroll i dag. Ble ikke godkjent pga.avgass,senkesett må i vognkort, og støy. Senkesettet går greit gjennom på biltilsynet, men hvordan er det med måling av støy. Kjører med 3" fra turbo uten kat., mulig å få godkjent dette? Lite lysten på å skifte eksosanlegg, for så å skifte tilbake etter kontroll... Har lest at jeg kan klare avgasskravet ved å fylle 50-50 med E85 og 98 blyfri. Stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall fortelle deg at du er pålagt å ha katalysator, uavhengig av avgasser osv. Alle biler etter ca.1990 må ha katalysator uansett, og den må fungere. Det burde vel ikke være verken vanskelig eller spesielt dyrt å få tak i en 3" racing-kat å sveise inn, kanskje det senker støynivået ditt såpass at du går klar der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ha en kat... var en på forumet som akkurat gjorde det.. kom igjenom da..Det var en s2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke den hjelper så mye på støy egentlig: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller høre med et annet verksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller høre med et annet verksted?

Kommer vel ikke katalysator på bilen av den grunn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på EU-kontroll i dag. Ble ikke godkjent pga.avgass,senkesett må i vognkort, og støy. Senkesettet går greit gjennom på biltilsynet, men hvordan er det med måling av støy. Kjører med 3" fra turbo uten kat., mulig å få godkjent dette? Lite lysten på å skifte eksosanlegg, for så å skifte tilbake etter kontroll... Har lest at jeg kan klare avgasskravet ved å fylle 50-50 med E85 og 98 blyfri. Stemmer dette?

Gjelder å velge verksted med omhu. Hadde nettopp min inne til EU med akkurat de samme tingene som du har, gikk gjennom uten problem.

Ville heller funnet et annet verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.