#1 Skrevet Mai 23, 2007 Hadde bilen på EU-kontroll i dag. Ble ikke godkjent pga.avgass,senkesett må i vognkort, og støy. Senkesettet går greit gjennom på biltilsynet, men hvordan er det med måling av støy. Kjører med 3" fra turbo uten kat., mulig å få godkjent dette? Lite lysten på å skifte eksosanlegg, for så å skifte tilbake etter kontroll... Har lest at jeg kan klare avgasskravet ved å fylle 50-50 med E85 og 98 blyfri. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2007 Jeg kan hvertfall fortelle deg at du er pålagt å ha katalysator, uavhengig av avgasser osv. Alle biler etter ca.1990 må ha katalysator uansett, og den må fungere. Det burde vel ikke være verken vanskelig eller spesielt dyrt å få tak i en 3" racing-kat å sveise inn, kanskje det senker støynivået ditt såpass at du går klar der også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2007 Må nok ha en kat... var en på forumet som akkurat gjorde det.. kom igjenom da..Det var en s2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2007 tror ikke den hjelper så mye på støy egentlig: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2007 Eller høre med et annet verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2007 Eller høre med et annet verksted? Kommer vel ikke katalysator på bilen av den grunn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2007 Hadde bilen på EU-kontroll i dag. Ble ikke godkjent pga.avgass,senkesett må i vognkort, og støy. Senkesettet går greit gjennom på biltilsynet, men hvordan er det med måling av støy. Kjører med 3" fra turbo uten kat., mulig å få godkjent dette? Lite lysten på å skifte eksosanlegg, for så å skifte tilbake etter kontroll... Har lest at jeg kan klare avgasskravet ved å fylle 50-50 med E85 og 98 blyfri. Stemmer dette? Gjelder å velge verksted med omhu. Hadde nettopp min inne til EU med akkurat de samme tingene som du har, gikk gjennom uten problem. Ville heller funnet et annet verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...