Hva girkasse kom på ABF g3 16v gti ??

Anbefalte innlegg

Hei

Tok girkassa på golfen min, abf er motor koden. Men hva kasser kom på denne? Hva passer på ?

Er hydralisk clutch å vaier overføring.. Jeg har prøvd å finne de så kaldt 3 bokstavene på kassa mi, men finner dem ikke. Fant så pass ut at det sto 02c på den. Men kan noen her som har peiling hjelpe meg.. bilen står uten kasse å jeg vet ike hva kasse som passer.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at mk3 gti 8v har kode CHE på kassa. Så vidt jeg vet, passer selve kassa på, men du har vel hydraulisk clutch? Wire på 8v kassa, så her må det eventuelt bygges om. Og mk2 16 kassa er bortimot identisk med mk3 8v, men med en annen utveksling på gira.

Tipper du (uten ombygging) må skaffe en 2,0 16v kasse. :(

Mulig at det kan passe bolt-on med kasse fra Corrado/Passat 16v/G60 el.l. Dette er det folk på forumet som vet.

Egentlig, så er det mangen kasser som passer på motoren/fester, men det er liksom det å finne de kassene med rett overføring på gir/clutch og med rett dim på inngående aksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel bruke kasser fra de fleste biler med elektrisk speedo, wire-shift og hydraulisk. 02a er det vel girkassehuset til GTI 16V heter, samme som bl.a. G60.

Polizei har MK3 GTI 16V kasse på sin G60.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min girkasse har kode CDA, men hvis du stikker innom møller så får de opp girkasse koden via regnummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel bruke kasser fra de fleste biler med elektrisk speedo, wire-shift og hydraulisk. 02a er det vel girkassehuset til GTI 16V heter, samme som bl.a. G60.

Polizei har MK3 GTI 16V kasse på sin G60.

det er ikke o2a på ABF motoren jeg har, girkassehuset er helt annerledes.(cda)

Men du kan bruke o2a på ABF motoren, og elektrisk speedometer får du på alle, er bare en føler du skrur ned i kassa, istedet for wire

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan altså G60 kasse settes rett på, så lenge det er wireoverføring og hydraulisk clutch? Tror Gunnar har prøvd med min G60 kasse, og akslingene passet ikke.

På bildet under ser dere noen "hylser" som drivakslingene skal inn i, disse mangler på min kasse. Kan det kanskje skaffes med rett dim i forhold til kasse og akslinger???

gtr_02a.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke o2a på ABF motoren jeg har, girkassehuset er helt annerledes.(cda)

Men du kan bruke o2a på ABF motoren, og elektrisk speedometer får du på alle, er bare en føler du skrur ned i kassa, istedet for wire

Ifølge Doppel Wobber er cda en O2a kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jeg på den lokale huggeren å så oppi en passat 16v doch.. det så likt ut utvendig hvertfall som min kasse. Girkasse koden den hadde var AGC å Min kode er CDA... noen som vet om disse går overens??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Doppel Wobber er cda en O2a kasse.

Mulig det er det, men diffhuset er mer firkantet en rundt som det er på g60 etc, Den Abf motoren jeg har er en 95-96 modell,. Du har også en Alu "bøyle" under motor som festes i motor/gir som du ikke har på "normale" 02a..

Akslinger passer omhverandre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du en CDA og en CBA side om side.

ABF kassen (CDA 02A) til høyre, G60 (CBA 02A) til venstre.

der er ikke så veldig stor forskjell på disse husene.. de passer fint om hverandre. Men nå har det seg slik at hverken ABF kasser eller G60 kasser gror på trær... så kanskje en annen 02A kasse med hydraulisk clutch og wire hadde vært en tanke!

IMG_5891 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du en CDA og en CBA side om side.

ABF kassen (CDA 02A) til høyre, G60 (CBA 02A) til venstre.

der er ikke så veldig stor forskjell på disse husene.. de passer fint om hverandre. Men nå har det seg slik at hverken ABF kasser eller G60 kasser gror på trær... så kanskje en annen 02A kasse med hydraulisk clutch og wire hadde vært en tanke!

jeg har fler 02a kasser for salg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.