Anbefalte innlegg

Har en 1992 Audi Cab. Her har eg fått et problem med opning av luka til caben, er de noen som har vore borte i dette tidligere og kan hjelpe meg med dette??

Koplingskjema hadde vert fint viss noen har de tiljengelig.

På forhand Tusen Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest sansynlig brudd i en av kablene som går opp til koffertlokket. På min var det brudd i 5 av 7 ledninger i venstre kabel.

Bruddet ligger mest sansynlig der kabelen har størst knekk når koffert lokket er igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har/hatt noe av samme problem selv. Det kommer og går hos meg. Hver gang jeg måler ledningene, så er de i orden. Har ikke har tid til å fikset problemmet enda og fordi jeg har funnet et tjuv triks hvordan man "tvangs" oppner kalesjeluken.

Du tar å opner de to små trekanta "flappene" som går opp når du slår opp kalesjen. Der vil du se en låse mekaniskme som holder kalesjeluken igjen/åpner den. Der ser du antaglivis en umbrakoskrue som du kan ta en umbrakonøkell og "nødåpne" lokket. Og vips så får du lagt ned kalesjen.

Det er ofte vanlig at det blir ledningsbrudd i bagasjeromslokket etter 10-12 år. Og kalesjelukken er forriglet mot bagasjelokket at du ikke skal få åpnet den ene når den andre er åpen. Det er antagligvis signal ifra låsen på bagsjelukken som sier at den er lukket som du mangler-> den gjøre at kalesjelukken "popper" opp.

Disse ledningssettene koster nye hos Møller ca 1500,- per siden. Et annet tips er å finne en 7-8 leder (f.eks tilhenger kabel,flesikabel) og klippe og skjøte inn på de orginale pluggene.

iallefall mitt tiips i første omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke di ledningene bak i luka i løpet av dagen.

Den nødopningen har eg allerede funnet, kunne ikkje greid meg uten å kjøre cab i de være som er no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Olav Amund Myklebust

, kunne ikkje greid meg uten å kjøre cab i de være som er no

Viktig med litt tjuvtriks. 25 grader og sol, det er herlig å kjøre cabriolet nå : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje så gøy å sitte inne på jobb da... Men har fin utsikt mot sjøen da :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Inge Åsen

Det er mest sansynlig brudd i en av kablene som går opp til koffertlokket. På min var det brudd i 5 av 7 ledninger i venstre kabel.

Bruddet ligger mest sansynlig der kabelen har størst knekk når koffert lokket er igjen.

Samme her også, tok og ohmet ledningene og avisolerte og loddet på nye med krympestrømpe rundt og en slags hylse utenpå;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har eg fått luka til å virka, fant ikkje noen feil i kamblene men tok av kontakta på låsen og da begynte lyset på dashbord å lyse. de er antagelig noe som er galt med låsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Jeg har/hatt noe av samme problem selv. Det kommer og går hos meg.

Det samme erfarte jeg på min bil. Gjorde aldri noe med problemet.

Har ikke har tid til å fikset problemmet enda og fordi jeg har funnet et tjuv triks hvordan man "tvangs" oppner kalesjeluken.

Du tar å opner de to små trekanta "flappene" som går opp når du slår opp kalesjen. Der vil du se en låse mekaniskme som holder kalesjeluken igjen/åpner den. Der ser du antaglivis en umbrakoskrue som du kan ta en umbrakonøkell og "nødåpne" lokket. Og vips så får du lagt ned kalesjen.

Dette står også beskrevet i instruksjonsboka, og det fulgte med en spesiell unbrako-nøkkel til akkurat dette bruket. Delenummer "nødnøkkel": 8G0 825 385 A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg fummet feilen. Den satt i låssylinderen på bagasjeluka, i den sitter de to mikrobryterer som låser og låser opp sentrallåsen nor man vrir på nøkkelen der er ei lita skive som blir vridd runt som aktiverer begge bryterne og den var ødelagt så den låg og ga signal på den heine bryteren heile tida.

Viss noen har en slik låssylinder som dei ikkje har bruk for og selger for en billig penge so er eg interisert!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Olav Amund Myklebust

Nå har eg fummet feilen. Den satt i låssylinderen på bagasjeluka, i den sitter de to mikrobryterer som låser og låser opp sentrallåsen nor man vrir på nøkkelen der er ei lita skive som blir vridd runt som aktiverer begge bryterne og den var ødelagt så den låg og ga signal på den heine bryteren heile tida.

Ikke dumt tips det der! kan være noe lignene jeg har problemmer med min. Får av og til ikke opp bakluken selv om jeg låster opp og igjen med sentrallåsen. Både på førerdøra og på bakluka. Så det kan jeg evt sjekke opp i seinere på min. Men det er en feil som har kommet og gått 2-3 ganger

Per LingrenDette står også beskrevet i instruksjonsboka, og det fulgte med en spesiell unbrako-nøkkel til akkurat dette bruket. Delenummer "nødnøkkel": 8G0 825 385 A

På min 96´ så har jeg ikke umbrako, men noen små ører/vinkler som jeg bare vipper på. Så det er forandringer på modellen ute og går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har sammen problemet på min til tider. Og ved en liten justering opp eller ned låseanslaget så funka det fint hos meg.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få ei midlertidig løsning er de bare å nappe ut kontakta mellom låsen i bakluka og resten av ledningsnette i luka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.