#1 Skrevet Mai 24, 2007 Når det regner,kommer det vann inn i bilen på førersiden. Døren er tett,så problemet må være i under pansret. Noen som har hatt samme problem her? Har gått over de gjennomføringer i torpedoveggen som jeg kan se og brukt sikaflex på alle disse. Men vannet kommer inn uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2007 Jepp min var oversvømt for 1 mnd siden, det er tett det hullet som sitter på midten av bilen der batteriet er, audi har klart og lage et badekar som er perfekt for å fylle seg opp En gang i året burde man gå over og sjekke for dritt der.. det er 99% sikkert tett og da renner vannet inn cupe vifta.. Gi gjerne tilbake melding på om det er det som er feil.. Lykke til min har stått 60 timer med støveltørker og er fortsatt våt under mattene som er et helvete og fjerne om man ikke gidder og skru ut setene da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2007 Jepp min var oversvømt for 1 mnd siden, det er tett det hullet som sitter på midten av bilen der batteriet er, audi har klart og lage et badekar som er perfekt for å fylle seg opp En gang i året burde man gå over og sjekke for dritt der.. det er 99% sikkert tett og da renner vannet inn cupe vifta.. Gi gjerne tilbake melding på om det er det som er feil.. Lykke til min har stått 60 timer med støveltørker og er fortsatt våt under mattene som er et helvete og fjerne om man ikke gidder og skru ut setene da.. skal det bli ordentlig tørt, må setene ut!! det er jo skinn under matta i tillegg!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2007 Jau, får vel gjøre det da, er litt små fukt der enda Har jeg noe og gjøre på mandag da når man har fri =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2007 Da er setene, gitteret, midtkonsollen + midten av dashbordet demontert og mattene er bratta isammen mot midten med en liten halv pall under hvert side og en støveltørker med 2 armer på hver side hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2007 Må vist demontere hele dasjbordet for å finne den lekkasjen. Det vannet som kommer inn,kommer på v-side. Ser dråper på panseråpneren,men videre derifra klarer jeg ikke å se pga ledninger og rele. Dreneringene fungerer perfekt på begge sider og den i midten. Trangt å få oversikt i underkant av frontruta,men håper jeg finner orsaken til dette snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2007 Ja, du får ha lykke til, synd med lekasjen, er enten tett drenering, pakning rundt fronruta, eller varmeregisteret. noe annet er vel utenkelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2007 Når det regner,kommer det vann inn i bilen på førersiden. Døren er tett,så problemet må være i under pansret. Noen som har hatt samme problem her? Har gått over de gjennomføringer i torpedoveggen som jeg kan se og brukt sikaflex på alle disse. Men vannet kommer inn uansett. Hei! Du trenger ikke demontere dasjbordet for å finne lekkasjen! Det er mye jobb du kan slippe hvis det er samme sted vannet kommer inn på din som min... Jeg hadde også samme irriterende problemet når det regna på min 100! :@ Det var serlig når jeg kjørte i oppoverbakker og da bilen stod stille og i svak helling oppover. Vannet kom inn over pedalene fant jeg ut, så la meg inni og lyste opp der med en kraftig lommelyk, mens en annen stod å så oppi brønnen etter lys. Så lyset kom ut på sida av varmeapparatboksen (mot releboksen) Fant ut at det er den tettningen som er rundt selve varmeapparatboksen som var blitt utett. Det er bare en slags skumgummi tettning. Dårlig det der Audi! Min teori da ut av dette på min bil er at når vannet renner fra ruta og ned på dekselet over brønnen, og videre ned på sidene av dekselet i brønnen, så hender det vannet tar turen bakom releboksen og renner da rett ut, godt oppå på siden på og forbi varmeapparatboksen, og når tettninga da ikke er tett renner det rett inn der! Fikk bevis på at det stemte da det var tørt og fint i bilen dagen etter når det regna som bare fy! Det var digg! Pga. all jobben med å bytte den tettniga, tok jeg tok rett og slett bare å tetta skikkelig godt igjenn med sikaflex på hele sida der det lyste ut. Stappa inn godt igjenn og litt innunder der det trengtes. Prøv med en meget sterk lykt når det er mørkt og se etter hull i tettninga! Lykke til, hvis du ikke har begynt å demontere dashen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2007 Høres meget fornuftig ut at det kan være der det lekker,håper det,slik at jeg sparer meg for masse ekstra arbeid. Tusen takk for tipsen her. Skal gi beskjed når jeg har fått tørr bil igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2007 Tror feilen er funnet. Under festet til panser på v-side,der bakkanten til pansret "peker" når det er fullt opp fant æ hull. Tømte vann på begresede områder og fulgte med når det kom vann inn. Det er en skjøte der som er tettet med silicon. den var løs og da jeg fjernet den helt kom det fram ett hull på 2 mm i dim i enden på skjøten. Skrapte bort dritt og tørket rent før æ smurte hammerslag-lakk på og avsluttet med sillicon. Håper det ble tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2007 jaha, så det er der vannet tok seg inn alstå... Har vel lett for å bli liggende en del vann nedi der også. Får håpe det er blitt tett hvis det er der ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...