#1 Skrevet Mai 24, 2007 Lurer på om jeg kanskje har en lekkasje et sted rundt turboen. Har liten/ingen erfaring med disse motorene så må førhøre meg litt med dere. Det kan virke som om turboen lader mer enn det som motoren tar opp, dermed mistenker jeg lekkasje. 1. og 2. gir virker godt. Jevnt å fint drag.. Ut 3 gir slår wastegaten inn (eller hva jeg skal kalle det), virker som at jeg får litt tilbakeslag i turboen da det kommer litt "kvittrelyd". Er dette normalt? Men da jeg får lagt den i 4 og 5. å får turtall viser kjørekomputeren at turboen lader 2,3 bar. For det første er vel dette litt mye? For det andre vil jeg ikke si at motoren drar nok til at det skulle tilsvare så høyt trykk. Motoren er chippet med ukjent chip (300hk) Som sagt har jeg liten erfaring på med turbomotorer så ønsker litt hjelp. Håper forklaringen er brukbar og at noen kan tipse meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2007 Kjørekomputeren viser absolutt trykk, dvs at du kan trekke av 1 bar atmosfæretrykk. Så du har 1,3 bar turbotrykk. Er det mye lekkasje vil du som regel høre suselyd og den kan også fuske litt. Er det S4 motoren står i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2007 Kjørekomputeren viser absolutt trykk, dvs at du kan trekke av 1 bar atmosfæretrykk. Så du har 1,3 bar turbotrykk. Er det mye lekkasje vil du som regel høre suselyd og den kan også fuske litt. Er det S4 motoren står i? Ok, skjønner... Det forklarte saken med trykket. Sitter i S4 ja. Kan høre tydelig suselyd ja.. Hvor er det vanlig med lekkasje på disse motorene. Bestillt meg samco silikonslange-kit til trykksiden av turbo. Håper på at det vil hjelpe. Men kan jo også være sprekker i turbo/grenrør?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2007 Sett trykkluft på systemet. Ta en brusbunn, teip rundt til den har passe diameter, borr hull, tre inn en bilventil, skru av lmm og filter, skru fast flaskebunnen. Sett trykk på (forsiktig) å høre etter lekkasjer Genialt, enkelt, billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2007 Ok. Da er det nok en slange som er røket. Er en slange under på venstre side som er veldig vanlig at ryker, den står mellom trykkrøret og intercooler. Men har også vert borti at slangen mellom turbo og trykkrør har røket akkurat der slangen til resirk ventilen står. Men viss du har et slangekit på gang så løser det seg nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2007 Sett trykkluft på systemet. Ta en brusbunn, teip rundt til den har passe diameter, borr hull, tre inn en bilventil, skru av lmm og filter, skru fast flaskebunnen. Sett trykk på (forsiktig) å høre etter lekkasjer Genialt, enkelt, billig Takk mann.. Skal prøve det senere i dag! Hva mener du med forsiktig trykk? ca.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2007 Ok. Da er det nok en slange som er røket. Er en slange under på venstre side som er veldig vanlig at ryker, den står mellom trykkrøret og intercooler. Men har også vert borti at slangen mellom turbo og trykkrør har røket akkurat der slangen til resirk ventilen står. Men viss du har et slangekit på gang så løser det seg nok Takker.. Skal se nermere på det senere i kveld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2007 Mener du ikke skal sette på trykk, og holde det slik Holder å trykke i noen sec av gangen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2007 Mener du ikke skal sette på trykk, og holde det slik Holder å trykke i noen sec av gangen... Den er Roger! Takker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2007 Jeg hadde selv samme probleme på min s4.. Da var det 2 sånn passe store hull på den slangen mellom innsug og IC, akkurat under der slangen går ut til tomgangspumpa eller hva det er:P Bytta den ut med samco kitt, å gikk som en klokke igjen.. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2007 Har nå gått over det meste av slanger.. Fikk bilen på bukk å sett nøye.. Kan ikke finne noen sprekker i noen slanger noen sted. Skjønner det ikke! merkerlige greier.. Skal prøve trykktest-tipset til Rune-Andre`etterpå så får se opp jeg finner noe. Noen som vet hva annet det kan være? Takker for alle svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2007 Har nå gått over det meste av slanger.. Fikk bilen på bukk å sett nøye.. Kan ikke finne noen sprekker i noen slanger noen sted. Skjønner det ikke! merkerlige greier..Skal prøve trykktest-tipset til Rune-Andre`etterpå så får se opp jeg finner noe. Noen som vet hva annet det kan være? Takker for alle svar... Du finner ofte ikke hullene uten å sette på trykk. En bunn fra rødspritflaske passer rett i. Jeg justerer trykke fra kompressort ned til ca 1,5bar tester... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...