Ikke noe blinklys når man bremser

Anbefalte innlegg

Blinklyset på venstre side blinker ikke når jeg trår inn bremsepedalen: klø : Det virker fint på høre siden. Dette problemet oppstod i går. I tilleg så kommer det sakte men sikkert lys (ikke blinkene) i blinklysene på venstre side når jeg holder inn bremse pedalen: bh : Hva kan dette være??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordingsfeil! Sjekk jordingsledningene (de er brune) til baklyktene, det er sannsynligvis rust/irr eller generelt dårlig kontakt der de er festet til karroseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

unnskyld at jeg spør men er det noe jeg har gått glipp av ? hvorfor skal det blinke i blinklysa når du bremser ?

EDIT : heh sorry leste setninga litt feil :D tok den nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke det, og det er jo der feilen ligger. Når jordingen bortfaller, så "tvinges" strømmen til å finne alternative veier, og derfor vil de andre pærene lyse/gløde når flere kretser taes i bruk.

Man kan si det slik at så lenge en pære ikke lyser, så fungerer glødetråden ganske enkelt som en ledning. Ettersom både baklys, bremselys og blinklys alle deler samme jordingspunkt (som regel), så vil feil oppstå når jordingen bortfaller. Så lenge bare baklyset lyser, så henter dette alternativ jord via glødetråder i bremselys og blinklys, men hvis man så kobler til strømmen på en eller flere av disse, så bortfaller jordingen, og discolys oppstår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det rådet som trolig var løsningen på problemet. Tusen takk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.