Anbefalte innlegg

har kjøpt meg turbotrykk måler i dag. men er usikker på hvor jeg skal montere t-stykket, kan vell montere den på den lille slangen på toppen av re.sisk ventilen men den slangen er altfor tykk i forhold for det t-stykket. vill ikke begynne å kutte i slangen hvis det ikke er sikkert det går. er det en annen tynnere slange jeg kan monter den i ?

kjempefint om noen gidder å hjelpe meg med bilder eller en detaljert forklaring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble inn T-stykket på slangen som går mellom innsug og bensintrykksregualtor. Funker fint det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble inn T-stykket på slangen som går mellom innsug og bensintrykksregualtor. Funker fint det.

Funker fint, men er ikke å anbefale. Ved å sette inn et t-stykke der, får man et punkt til som kan lekke, og dersom denne lekker, kan motoren få for lite bensin siden motorstyringen tror det er mindre luft som kommer enn det egentlig gjør. Sett den heller på slangen til resirk-ventilen. En lekkasje her har ingen annen effekt enn at bilen går dårligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør IKKE!!! koble deg inn på den slangen fra bensintrykksregulatoren.. Blir det lekasje på slangene får bilen feil bensinmengde..

Men det skal gå å ta fra den lille slangen fra dumpventilen.. Er det alle pleier å gjøre.. :)

Og det er lik dim på slangene både til bensintrykksregulator og dumpventil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, takk for svar... fikk det til nå ja. ble ny slange på tess. men så kommer spm: hvordan får jeg måleren inn i bilen? hvor er det åpning inn fra motor og gjennom torpedoveggen? bilder??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett forfra er det en liten svart propp som sitter litt til høyre for motoren i torpedon, pirk ut den:) da kommer du igjen rett ovenfor gasspedalen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, en propp! men må jeg lage et hull til vacum slangen i den proppen da? borre? får se om jeg finner den i morgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å stikke hull i den det, bare stort nok til at den ikke klemmer på slangen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er måleren montert i bilen. ble veldig bra. så må jeg montere stømm til måleren. en til jord og en til strøm. men hvor skal jeg ta strømm fra. plukket ut sikringsboksen men vet lissom ikke hvordan jeg skal gjøre det. sier meg ingen ting å koble den til tenning...noen forslag? evnt. bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er måleren montert i bilen. ble veldig bra. så må jeg montere stømm til måleren. en til jord og en til strøm. men hvor skal jeg ta strømm fra. plukket ut sikringsboksen men vet lissom ikke hvordan jeg skal gjøre det. sier meg ingen ting å koble den til tenning...noen forslag? evnt. bilder?

kan du ikke bare koble de sammen med jord og pluss til cd-spilleren din da?, dette er jo avhengig av at spilleren kun fungerer når tenninga er vridd minst et hakk da men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.