#1 Skrevet Mai 24, 2007 SPM 1: Er det noen som vet hvordan stramming på kam kjeden på 7A toppen fungerer. Noen sier det ikke er stramming, men eg har hørt at det er oljetrykk styrt stramming i bakkant av toppen??? SPM 2: Hvor mye slakk kan det være i kjeden som driver kammene. På min er det ca 5mm slark: eek : . Er det godkjent eller "snart pang". Evt. hvor mye arbeid er det å skifte kam kjeden...noen som vet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2007 Er ikke noe stramming der, er ikke værre enn å bytte kjede, det koster vel en hundrelapp eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2007 Den koster 756,- hos møller. Må eg av med begge kammene for å bytte kjeden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2007 Begge kammer må av ja......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2007 koster en hundrelapp på cylinderservice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2007 Nytt spørsmål: Tennene på kamhjulene (de som driver kjeden) skal de være spisse eller litt avrundet. Mine såg så runde og slitte ut. Skal de være sånn??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2007 ...bump... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2007 ja, skal være litt runde i kantene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2007 De skal se "slitte ut" altså avrundet i kantene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2007 Takker for alle innslag, føler meg ganske dum her:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2007 Forb...dritt altså, er det ingen som har en kamkjede til 7A motoren. Nå har eg ringt rundtom og hørt, hos møller var det 3-4 uker ventetid. BO racing hadde ikke, cylinderservice i danmark hadde ikke. ER DET NOEN HER UTE SOM HAR DA??? ER DESPERAT !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2007 cylinderservice trondheim eller oslo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2007 internett adressa funket ikke. Skal prøve å ringe til SERVI CYLINDERSERVICE på RISSA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2007 ahh.. skal være http://www.cylmo.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 27, 2007 takk, det hjalp litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 27, 2007 da var demonteringen i gang, nå er det bare å vente til kjeden kommer. Det kan fort ta sin tid. Ser ikke så mye til slarken på bildet, men det er der.ca 5mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 27, 2007 ...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 28, 2007 Skulle gjerne sett hvordan et nytt tanndrev på kamaksel skal se ut. For mine var lik de på bildet ditt, og i mine øyne er de der utslitt. Jeg hadde tilfeldigvis liggende to andre kammer som (jeg tror) var "nyere" og der var sporene 2-3 ganger så dype. Men å få tak i nye virker ikke lett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 28, 2007 Hvorfor skal du bytte kjedet? Har du ulyder i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 28, 2007 Har ulyder ja, også har den hoppet over tror eg. Mest sannsynlig lager den så mye ulyder at bankesensorene tror motoren banker og justerer ned tenninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 28, 2007 Skulle gjerne sett hvordan et nytt tanndrev på kamaksel skal se ut. For mine var lik de på bildet ditt, og i mine øyne er de der utslitt. Jeg hadde tilfeldigvis liggende to andre kammer som (jeg tror) var "nyere" og der var sporene 2-3 ganger så dype. Men å få tak i nye virker ikke lett... Alle eg har snakket med (inkl. møller) sier at tennene skal være litt avrundet. Var å såg på kammene til en RS2 med 530 gamp, de var helt like. Så eg tror det skal gå bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 28, 2007 Har ulyder ja, også har den hoppet over tror eg. Mest sannsynlig lager den så mye ulyder at bankesensorene tror motoren banker og justerer ned tenninga. Er noen ulyder i min og (rasling mellom 2500-3500RPM, vanvittig irriterende), men har ikke funnet ut hvor det kommer fra. Gi gjerne en rapport på hvordan det blir når du bytter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 29, 2007 Er noen ulyder i min og (rasling mellom 2500-3500RPM, vanvittig irriterende), men har ikke funnet ut hvor det kommer fra. Gi gjerne en rapport på hvordan det blir når du bytter det.. Har lest mye om dette på http://www.20v.org Det kan også være slark i fordeleren. Er typisk på 7A motoren, og lager en veldig krass raslelyd rundt 2000. Anbefaler deg å sjekke dette før du begynner med det samme som meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 29, 2007 Da var kjeden bestillt. 221,- + moms, hos CYLMO Cylinderservice. Kommer imorgen. Gleder meg til å begynne å skru: gråter : Bare å håpe at ikke noen ventiler er ødelagt:tilber: :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...