Bremseskiver/klosser fra Biltema

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å kjøpe bremseskiver/klosser fra Biltema? Må bytte rundtom på Passaten og er så lei av å bruke peng på den bilen at jeg vil ha det billigst mulig så lenge resultaet blir helt OK.

Og for å stille ett sikkert smådumt spm, hvordan vet en når caliperne er modne for utskifting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil IKKE anbefale bremseklosser fra biltema. Har hørt flere har sagt at desse deler seg. Altså belegget løsner...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil IKKE anbefale bremseklosse fra biltema. Har hørt flere har sagt at desse deler seg. Altså belegget løsner...

Det gjør Mintex klossene man får på Mekonomen også,mine gjorde det foran... :D Raklet noe jævelig her for en stund siden,kjøpte kjeramiske klosser nå,belegget er bolta fast til metallet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å kjøpe bremseskiver/klosser fra Biltema? Må bytte rundtom på Passaten og er så lei av å bruke peng på den bilen at jeg vil ha det billigst mulig så lenge resultaet blir helt OK.

Og for å stille ett sikkert smådumt spm, hvordan vet en når caliperne er modne for utskifting?

Jeg har kjørt med Biltema skiver/klosser foran på Audi 100 89mod.

Disse har gått ca 65-80000km uten noe tull, ikke vibrasjon, normale bremser.

Kosta 198,- pr skive for 5 år siden, var gått opp til 229,- nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg kjøpte klosser på Biltema ble jeg skuffet. Belegget var så hardt at jeg ikke greide å låse hjula ved nødbremsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr ikke bruk for noen racinggreier akkurat, men det høres ikke så alt for bra ut dette om klossene... er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff,prøvde tema klosser ei gang,og endte opp med jeg pelte de av kasta de og kjøpte kvalitet.

makan til dårlig bremseeffekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå biltema skiver foran på golfen og ... ja.. noe rart som fulgte med calipera når jeg kjøpte dem som klosser

skivene funker gull! ikke noe kast eller noe, selvom de har vært varme som ville faen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver ok

Klosser NEI NEI NEI, hadde på bt klosser på en golf 2, etter litt hardkjøring kom det en geleaktig guffe ut av de som gjorde at bremseeffekten ble lik null.. Kasta dritten og monterte originale..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke finne på å kjøpe klosser, makan til drit! Hadde det på en bil jeg hadde, belegget løsnet fra klossene og bremse effekten ble fraværende! Skit!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig,klosser nei men skiver er brukanes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye dårlig om klossene fra Feiltema. Bremsene er noe av det viktigste man har på bilen og det er viktig at de fungerer optimalt under nødbrems. Bremseklosser er ikke den største utgiften man har på bilen, så her ville jeg kjøpt noen som jeg er sikker på virker. Jeg personlig ville aldri satt på Feiltema klosser på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjøper skiver fra biltema, sjekk de godt før du setter de på. De første jeg fikk hadde biter på størrelse litt mindre en en m&m som manglet. De siste funket derimot bra. Tåler hard banekjøring med Mintex M1144. Dette er på 256mm skivene. Før kjørte jeg med GTI 239 skiver, og de tålte mye banekjøring, selv med masse venstrefotsbremsing. Kjørte da med Ferrodo DS2000 til belegget på de falt av når de var halv-slitte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivene til BT er nesten like tvilsomme som klossene har nå jeg erfart... Underkjent på EU kontroll 1 år etter montering. Årsak var rust...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte skiver på biltema til min her rund baut, og har ikke hatt problemer med dem uansett hvor varme dem har blitt.. Klossene holdt jeg meg langt unna og bestilte dem på NBS i stede..

Det beste av alt var at kassadama ikke visste det lå 2 skiver i esken og måtte slå inn strekkoden 2 ganger, så fikk halv pris fant jeg ut da jeg pakka dem ut og så kvitteringa.. : rock : Endte vel på under 2000 kr for skiver og klosser på alle 4..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som har vært uheldige med bremseklossene:

Har dere gitt tilbakemelding til BT om uhellene? Evt. hva sier BT til dere?

Det er veldig viktig med tilbakemeldinger uavhengig av at

prisen er så lav. Som dere skriver, dette er jo noe av det

viktigste på bilen. Deres opplysninger kan jo kanskje redde livet

til uvitende klosskjøpere? Bare jeg som har hatt uflaks med klosser som holder ut :)

Jeg vet ikke hvem som kunne få fjernet evt. livsfarlige bremseklosser fra markedet?

Kanskje Forbrukerombudet i samarbeid med Statens Vegvesen?

Men jeg tror ikke det er så mange trafikkuhell som skyldes materialfeil med bremseklosser.

Det er kanskje mere mangel på ettersyn og vedlikehold av bremser, og ikke minst bruken av bremsene som kan føre til "uforutsette" bremsefeil?!

Hva tror dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også har hørt at disse klossene fra biltema er noe dritt....har ikke prøvd dem selv. Når det gjelder calipere så er vel det viktigste at det ikke er heng i stempelet i caliperen,da bør den skiftes i så fall. Hver gang jeg har byttet bremser på biler har jeg alltid tatt av caliperene og gjort dem skikkelig rene med stålbørtse eller et eller annet. det er en god ide.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker veldig godt en ting fra skolebenken. Ene læreren viste en "rapport" fra et "firma" (husker ikke hvem det var) som hadde tatt en ordentlig hard test av bremseklosser. Testet mangen merker, og alle unntatt biltema klarte testen. BT klossene inneholdt for mye stål, og følgene ble dårlig bremse-effekt og høy slitasje på skivene. ;)

Calipperene må gå lett i glide-delen (hvis det er det da) og ikke lekke br.væske. En sjekk av støv-mansjett (-er) er vel greit også.

Har også hørt om skrekkhistorier om ny biltema clutch som har havarert etter 1 uke, så slike deler (bremser, clutch, lager +++) holder ihvertfall JEG meg langt unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.