Oljetappe plugg sitter som F***

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et latterlig problem men fortsatt ett problem.. :o

det er på høy til for meg å bytte olje men får ikke opp tappeskruen: bh :

den sitter som f! kankk håndtaket på skralla!!: eek :

Hva skal jeg gjøre? Ps. den er ikke like 6kantent som den var en gang nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei sinnsykt stor rørtang pleier å hjelpe. Og ikke minst kjøp en ny skru :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du ikke får den opp så er det også mulig het til og få suge det opp. fra der peilepinnen er.

stikker bare ned en slange der. er noen verksteder som har det. får også sikkert kjøpt en plass også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette sleit jeg også helt syykt med i høst. min ble helt rundt/deformert til slutt og jeg måtte bruke en meisel og en hammer for å slå den forbanna driten rundt og den kom av etterhvert ;) satt i en ny og fersk plugg og den kom nå av her om dagen da jeg skifta igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varme først, så kan du bruke litt kraft og muligens litt WD-40 etterpå, funker nesten hver gang det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lang arm funker bra. Og som sagt før, WD-40 er din venn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med stor rørtang.. bare drar av metallet på skrua...

fatter ikke at den kan sitte så godt..

har bare prøvd når motoren har vært varm.. har det noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet på min 2.3 20v, å jeg sveiste fast en fastnøkkel på skruen, først da løsnet min..

: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveisinga gir jo endel varme, vært ute for det samme jeg også, at skruer har løsnet etter å ha sveist fast ting i dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men forguds skyld vær forsiktig med å sveise i bunnpanna når olja fortsatt er i motoren... Kan fort bli veldig varmt og du vil IKKE ha brann inni motoren din...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varme og en kraftig luftskralle kan fungere godt.

Eller lån en diger rørtang (eller kjøp en på biltema)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å sjokke tappeskruen da? gi den et par solide slag med en hammer og gi på med latman

eller så må vel meisel til..... få bytta den tappeskruen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du har en skikkelig sveisetang....sett den på skruen og gi et saftigt kakk med hammeren så kommer den nok..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kommer til med en vinkel sliper kan du lage et hakk i bolten og bruke en meisel for å slå den ut. Om du bestemmer deg for å sveise fast noe må du så absolutt ta av batteriet. Tror ikke all elektronikken i bilen har godt av det ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremle av kraven inn til pakningen. Et lett kakk, og vips, så er skruen helt løs og kan skrues ut for hånd. Vær forsiktig med bunnpanna, den kan sprekke ved for mye belastning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men forguds skyld vær forsiktig med å sveise i bunnpanna når olja fortsatt er i motoren... Kan fort bli veldig varmt og du vil IKKE ha brann inni motoren din...

Enig - vær forsiktig. Men: full bunnpanne vil avlede varme - det antenner fortere i tynn oljefilm i en tom bunnpanne som varmes opp....Brug MIG og sveis bare litt, vent og la varmen avledes før du fortsetter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjølespray kanskje på skruen. Da vil den jo trekke seg sammen, og om bunnpanna ellers er varm, kan jo det være det som skal til. Kom til å tenke på at varme på bolten/pluggen vil jo utvide den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.