#1 Skrevet Mai 24, 2007 har en transporter 92 med 2.0 bensinmotor. aac motor. er i gang med å skifte reg reim men bolten som er skrud fast i veiva sitter som bare f... har ikke lyst å bryte på før jeg vet om det tilfeldigvis skulle være links jenger eller ikke.. noen som vet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2007 Slike bolter sitter særdeles hardt, og kan virke umulige å løsne uten å ha lang arm, og verktøy som holder hjulet helt fast. Dårlige triks med 5. gir og noen som holder på bremsen er som regel ikke nok for å holde dette fast nok. Kan nevne at jeg bruker en 2 meter lang forlenger, og fortsatt bruker mye kraft ved tiltrekking. Du greier ikke å løsne disse med en vanlig 60 cm latmannsarm når jeg har strammet dem til riktig moment, det blir nok mellom 500 og 1000NM (opptil 220NM + 270 grader på smurte gjenger) Det er i hverfall ikke spesielle gjenger på 2,5 tdi rekkefemmere, 200TQ rekkefemmere eller 1,6 TD motorer. Tviler på at det er det på andre heller, fordi det er trukket så hardt til at disse uansett ikke skal løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2007 Ok det var det jeg trengte å vite. får koble kompressor på biseps:) og skaffe laaang arm og få løsnet den bolten takker for svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...