Akutt hjelp til bytte av demper Passat

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte demperne bak på Passaten. Dette er en 4motion. Det ser ut som det er en del verre en forhjulstrekkere gitt. Fjerner dere øvre bærearm, eller går det uten? Evnt hva må løsnes?

Trenger et par gode raske svar nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

( Forutsatt at dette er likt som a4 b5 noe jeg tror det er) Ja, øvre arm løsnes på den store bolten ut mot hjulbuen, demperen løsnes i nedre bærearm, braketten som holder demperen i topp skrues ut sammen med demperen.

Deretter deles demper og brakett ute på gulvet/benken etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har løsnet den yttre bolten men det ser ikke ut som det er nok plass til å få ut demperen og "huset". Det ser ut som om jeg må fjerne øvre bærearm fra bilen, men har ikke lyst til å gjøre det hvis det kan unngås.

Hvor mye klemte du i sammen fjæra? Sliter litt med fjærklemme der og plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...mener jeg ikke brukte fjærklemme mens det satt på bilen i det hele tatt. Kanskje jeg løsnet nedre bærearm inn på traversen og bendte denne noe ned...hmmmm jo det tror jeg at jeg gjorde, ble litt lettere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...mener jeg ikke brukte fjærklemme mens det satt på bilen i det hele tatt. Kanskje jeg løsnet nedre bærearm inn på traversen og bendte denne noe ned...hmmmm jo det tror jeg at jeg gjorde, ble litt lettere da.

Dette var trikset..:)

Takk for hjelpa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott :) Bare hyggelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.