#1 Skrevet Mai 25, 2007 Har sharan 98 med AC som har sluttet å virke. Climatronic har blinket i hele vinter. Elektro-magnet klutchen slår ikke inn. Noen forslag? Etter at AC sluttet å virke i høst har motoren begynt å "kutte" på turtallet. Merker spesielt i lange bakker (undersjøiske tuneller) hvor turtallet stopper på 2700 for å gå ned til 2500. For så å gå opp og ned opp og ned........ Har dette noen sammenheng eller er det bare tilfeldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2007 AC er 95% sikkert tomt for gass/for lite gass. Blinkende display indikerer feil på AC. Et verksted som driver med slikt måler enkelt trykket i systemet for deg/evt. fyller ny gass. Motorkutt tror jeg neppe har noe med ac å gjøre. Forstår jeg deg riktig kutter den ved større belastning. Det KAN ha med turbotrykksregulering å gjøre. Søk litt på forumet med stikkord som: Magnetventil N-75, kutter ved pådrag, kokset turbo, turbotrykkregulering. En siste ting ang begge problemene dine. Få lest av feillageret med diagnoseapparat. Det kan gi deg en god pekepinn på hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2007 Takk for tips. Har tvangskjørt AC pumpa i dag, men ikke noe tegn til kulde så det er nok en lekkasje og tomt for gass. Får levere den til Haugesund Diesel Elektro, så får de søke etter lekkasje og lese av feilkoder samtidig. Har lest litt og prøvd å bevege armen som går inn på turboen. Den var hard, men spratt fort tilbake. Virket for meg OK, men har aldri vært borti slikt før så jeg vet jo ikke. N-75 hvor ligger denne? Fant en slange på røret inn til innsuget. Slangen går gjennom torpedovegg og forsvinnger under matta på venstre side. Har den noe med saken å gjøre? Ved siden av der hvor slangen var festet på røret står det en "dings" med ledning på. Står 110grader på den, er det temperaturføler for innlufta? Noe olje på denne og inni røret, er det normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2007 Takk for tips.Har tvangskjørt AC pumpa i dag, men ikke noe tegn til kulde så det er nok en lekkasje og tomt for gass. Får levere den til Haugesund Diesel Elektro, så får de søke etter lekkasje og lese av feilkoder samtidig. Har lest litt og prøvd å bevege armen som går inn på turboen. Den var hard, men spratt fort tilbake. Virket for meg OK, men har aldri vært borti slikt før så jeg vet jo ikke. N-75 hvor ligger denne? Fant en slange på røret inn til innsuget. Slangen går gjennom torpedovegg og forsvinnger under matta på venstre side. Har den noe med saken å gjøre? Ved siden av der hvor slangen var festet på røret står det en "dings" med ledning på. Står 110grader på den, er det temperaturføler for innlufta? Noe olje på denne og inni røret, er det normalt. Hei igjen. Kjøpte ny luftmengdemåler i dag. Etter å ha skiftet denne virker motoren som den skal. jippi Godt å kjenne at motoren drar som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...