#1 Skrevet Mai 26, 2007 Når jeg leser ut feilkodene fra klimaen min kommer det opp fire feilmeldinger: 8.3 8.5 11.5 13.5 Regner med alle disse har med klimaanlegget og gjøre, fordi det blåser ikke direkte kaldluft ut gjennom den. Hva består disse feilene i, og hvordan fikser man dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2007 http://www.12v.org/maintenance/index.php?section=tr&ss=hvac&ch=ccodes&v=1 Enkelt sagt: Alle motorene i klimaen din må tas ut og renses/byttes.. Noen er enkle å finne, andre er værre. Her er en knallbra beskrivelse: http://www.eveshamsquash.co.uk/audi/climate.html Jeg brukte google og søkte på "audi c4 flap motor repair". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2007 Kode 11.xx og 13.xx er litt kjipe. Motorene ligger midt i konsollen og er litt vanskelige å komme til, men man må IKKE demontere konsollen. Her er en beskrivelse: http://people.ifm.liu.se/bothu/Spjallmotorreparation%20AUDI%20A-6/(SPJÄLLMOTORREP.).pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2007 Da har jeg vært å prøvd en ny styreenhet fra en annen bil. Får da opp én feilmelding (29.4) - men jeg lurer på om disse kanskje bare er lagret på styreenheten. Har ikke prøvd den på andre biler. Så i en tråd hvor det stod man kunne slette feilkodene: 1. Sjekk sikringer.2. Inn på 08 AC/Heating 3. Les av feilminnet og slett feilkoder. 4. Velg så 04 Basic settings 5. Kanal 01, og bekreft 6. De aktuelle spjeldene beveger seg og lagrer posisjonene. 7. Displayet viser verdiene 0 0 0 0 ved endt grunninnstilling. 8. Les av feillager, og vips, ferdig! Men den sa jo fint lite om HVORDAN man sletter feilkodene (tastetrykk). Ellers ble det kaldere luft da jeg bytta styreenheten - og spjellene fungerer værtfall nå (øvre, midtre og nedre). Har notert verdier på hvert punkt fra feilkodene og ser med et hvitt øye at kanal 29 (A/C Compressor speed in rpm (Equals Engine Speed x 1.28)) = 0. Kan jo være en sensor som ikke funker, eller bare at kompressoren ikke går. Hvordan vet jeg om kompressoren går? Har forsøkt i dag - og det ble kaldere luft med den nye styreenheten etter en kjøretur. Den lave temperaturen hold seg lenge på tomgang etter kjøreturen også. Men minner at fra andre klimaanlegg har det vært mye kaldere luft. Utetemperaturen i dag var rundt 25 grader. AC-væske er byttet for 1 år siden - kan jo være lekkasjer, men det vet jeg ingenting om nå. Noen som har noen innspill? Feilkode 29.4 er belt slip detection "hard" - sporadic. Har verdiene av hvert punkt fra klimaen om det vil være hjelpsomt for noen til å løse mysteriet Hvor lang tid skal det ta før klimakompressor slår inn og det blir kaldluft gjennom dysene i kupé? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2007 Oppdatering: Styreenheten jeg henta ut var fra en 4-sylindra bil. Det ryktes da at den må kodes om for å fungere riktig på en 5-sylindra bil. Men da lurer jeg fortsatt på hvordan man sletter feilkodene (med tastetrykk på klimapanel). Skal gi min et forsøk til først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...