#1 Skrevet Mai 27, 2007 Har en 100 2.8e 92 mod,hvor er følern på motoren? enkel å skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2007 Mener den sitter på vannrør ut fra høyre topps bakkant. Altså inn mot torpedoveggen. Tar du vekk slangen fra luftilteret til innsug kommer du lettere til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2007 Mener den sitter på vannrør ut fra høyre topps bakkant. Altså inn mot torpedoveggen. Tar du vekk slangen fra luftilteret til innsug kommer du lettere til. Har samme problem på min A6 Avant 4b 1998. Virkar inni mellom, stort sett ikkje. Nokon som kan hjelpe med tips, eventuelt plassering av sensor på min bil og fremgangsmåte for å bytte? Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2007 Har samme problem på min A6 Avant 4b 1998. Virkar inni mellom, stort sett ikkje. Nokon som kan hjelpe med tips, eventuelt plassering av sensor på min bil og fremgangsmåte for å bytte? Mvh, Anders Hva slags motor i din bil da? 1.9 TDI eller 2.5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2007 1.9TDI motor ja, glømte visst det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2007 Spørs om jeg husker riktig nå da... Ta av plastdekselet over motoren. Da du står foran bilen er det en svart vannsstuss på høyre side av topplokket. I denne sitter det en føler festet med et plast eller stålklips. Ut fra kontakta på føleren går det 4 ledninger. Det er G-62. Selve føleren er grønn eller svart av farge tipper jeg. Husker jeg ikke helt feil er den ikke helt firkantet, men litt avrundet på den ene siden. Kan hende føleren faktsik ER helt firkantet, men tror det er på eldre modeller enn din. Litt usikker. I så tilfelle kan det hende føleren er blå. Et tips er å be om å få se bilde av både føleren og plassering på Møllers delefilm da du kjøper føleren og ny o-ring for denne. Om den nye føleren ikke har samme farge som den gamle betyr ikke det så mye. VAG liker å skifte farge på ting....hehe. Da du skal skifte den må du åpne lokket på ekspansjonstanken først for å slippe evt. trykk ut av anlegget. Har du tid til å vente gjør du dette når motoren er kald. Da er det ingen fare for å brenne seg iallefall. Etter at trykket er vekk skrur du til lokket igjen, tar av kontakta på føleren, trekker ut låseklipset til føleren og trekker føleren OG o-ringen ut av vannstussen. Fordi du har skrudd til lokket på ekspansjonstanken igjen vil det ikke renne ut så mye vann som om anlegget sto åpent. Deretter monterer du ny føler og o-ring, sjekker at låseklipset sitter skikkelig og monterer ting du evt. tok av. Kanskje du må etterfylle litt frostvæske også. Spørs hvor mye som rant av da du skiftet. Sjekk nivået igjen etter første kjøretur. Slett evt. feilkoder på tempføleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2007 Supert, tusen takk! Skal vi sjå, berre sånn at eg forstår dette riktig; Ekspansjonstank = Frostvæsketank, riktig? O-ring = Pakning, riktig? Ellers virka dette greit, det einaste eg fortsatt lurer på er om det er føleren som er gåen eller om det kan være noko anna... Har du i tillegg til imponerande kunnskap om bytte av føler også peiling på pris på delene hos Møller? Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2007 Ekspansjonstank = Frostvæsketank, riktig! O-ring = Pakning, riktig! Er nok føleren som er gåen. Samme var det på bilen til min bror og min. Lokale møller skulle ha rundt 350kr tror jeg. Husk du får rabatt ved å fremvise ditt VW-Audi Club medlemskort hos Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2007 Ok, fint, takk for all hjelp med å finne ut av dette. Blir nok en tur innom Møller for å kjøpe føleren, og så får vi sjå om eg klarer monteringsjobben sjøl... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 11, 2007 sålenge du ikke har 10 tommeltotter så burde det gå bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2007 om enhar 10 tommeltottar eller ikkje er litt avhengig av ka dei tommeltottane har gjort i et motorrom før... i mitt tilfelle svært lite! Men eg er innstilt på å prøve, ikkje så mykje som kan gå gale i dette tilfelle trur eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2008 Har dere i samme slengen peiling på hvor den sitter på 2,5tdi v6(den berømte AKE-utgaven:))?? Har samme problemer med min... Har forresten en 2001 A6 Q Tipt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 10, 2008 Jepp, då var ny føler montert. MEN; det rant av innidet helvete med kjølevæske under "operasjonen" så no er nivået langt under "MIN". Problemet mitt er at eg ikkje har ny kjølevæske å etterfylle. Kan eg køyre til nærmaste bensinstasjon eller vil det være farlig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2008 Har dere i samme slengen peiling på hvor den sitter på 2,5tdi v6(den berømte AKE-utgaven:))?? Har samme problemer med min... Har forresten en 2001 A6 Q Tipt... Rett i nærheten av dieselpumpa. Nede til venstre for pumpa om du står foran bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 10, 2008 Jepp, då var ny føler montert. MEN; det rant av innidet helvete med kjølevæske under "operasjonen" så no er nivået langt under "MIN". Problemet mitt er at eg ikkje har ny kjølevæske å etterfylle. Kan eg køyre til nærmaste bensinstasjon eller vil det være farlig?? Er det fortsatt litt i tanken? I så tilfelle går det nok bra, men det beste er å låne en annen bil e.l å reise å kjøpe litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2008 Er det noko problem å blande rød og blå kjølevæske?? Den eg har kjøpt var blå, og det som er igjen på tanken er rød.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2008 Rød G12+ går an å blande med blå frostvæske. Vanlig G12 går ikke an å blande, da klumper kjølevæsken seg og skaper problemer. Dersom du har kjøpt nok frostvæske så tapper du av den gamle og spyler gjennom med vann før du fyller på ny. Kjølesystemet tar ikke skade av en rens i ny og ne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2008 Kor mange liter er det i systemet totalt sett sånn ca?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 11, 2008 Forresten, ny sensor kjøpt hos vagparts.com funkar fint som f, så problem solved i alle fall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 24, 2008 Låner denne tråden litt... Hvilke måleverdier (Ohm) skal G62 ligge på ved de forskjellige temperaturene? Synes det hadde vært kjekt å faktisk måle om føler er defekt før den byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...