Golf IV går i Limp-mode / nødmodus

Anbefalte innlegg

Hei

Om jeg tar bilen og kjører den heller hardt i en bratt oppoverbakke så går bilen rimelig kjapt i såkalt limpmode. Kjørte meg en tur og pressa den til draget ble helt fraværende og kjørte så en scan med vag-com. Her er resultatet:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4

Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 D

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1817

Coding: 00002

Shop #: WSC 00046

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 907 379 G

Component: ABS 20 IE CAN 0001

Coding: 03304

Shop #: WSC 00046

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 919 860 B

Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11

Coding: 04142

Shop #: WSC 00046

Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0157540

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 H

Component: 01 Zentral-SG Komf.0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00046

3 Faults Found:

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)

35-00 - -

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26)

35-10 - - - Intermittent

 

End -------------------------------------------------------

 

Feilkoden som er aktuell for dette problemet er vel:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Men hva i all verden vil det si? Er det LMM som er gåen igjen?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står vel ganske klart å tydelig at det kan ha noe med N75 å gjøre, har du sjekket noe i det området ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njei. Tenkte jeg skulle prøve å tape ett par vakumslanger først, for har kappet et par slanger og skjøtet dem sammen igjen. Mulig der feilen ligger.

 

Ville bare ha innspill fra folk som har hatt samme problemet. Hvor jeg bør starte å lete etc.

 

Men hvor mye koster en slik N75-ventil? Og er det noe man kan enkelt bytte selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikker hvor den sitter på TDI motoren, men regner med en plass ETTER LMM. Det er en soleniod ventil som ligger på rundt en 700,- litt avhengig av rabatter osv. Ettersom jeg ikke vet nøyaktig hvor den sitter så er jeg ikke sikker på hvor vanskelig det er å skifte den, men dersom du kommer greit til, så er det kun slangeklemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slike soleniodventiler er vel rimelig enkle å bytte ja.. Er vel bare en plugg og et par vakumslanger om man er heldig.. Er i allefall slik på EGR soleniod ventilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det, Fredrik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.