#1 Skrevet Mai 27, 2007 Hei Om jeg tar bilen og kjører den heller hardt i en bratt oppoverbakke så går bilen rimelig kjapt i såkalt limpmode. Kjørte meg en tur og pressa den til draget ble helt fraværende og kjørte så en scan med vag-com. Her er resultatet: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4 Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 D Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1817 Coding: 00002 Shop #: WSC 00046 1 Fault Found: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 907 379 G Component: ABS 20 IE CAN 0001 Coding: 03304 Shop #: WSC 00046 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 860 B Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11 Coding: 04142 Shop #: WSC 00046 Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0V0157540 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 H Component: 01 Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 00046 3 Faults Found: 00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4) 35-00 - - 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - 00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26) 35-10 - - - Intermittent End ------------------------------------------------------- Feilkoden som er aktuell for dette problemet er vel: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Men hva i all verden vil det si? Er det LMM som er gåen igjen? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2007 Her er forøvrig hva ross-tech sier: http://wiki.ross-tech.com/index.php/00575 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2007 Står vel ganske klart å tydelig at det kan ha noe med N75 å gjøre, har du sjekket noe i det området ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2007 Njei. Tenkte jeg skulle prøve å tape ett par vakumslanger først, for har kappet et par slanger og skjøtet dem sammen igjen. Mulig der feilen ligger. Ville bare ha innspill fra folk som har hatt samme problemet. Hvor jeg bør starte å lete etc. Men hvor mye koster en slik N75-ventil? Og er det noe man kan enkelt bytte selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2007 Ikke sikker hvor den sitter på TDI motoren, men regner med en plass ETTER LMM. Det er en soleniod ventil som ligger på rundt en 700,- litt avhengig av rabatter osv. Ettersom jeg ikke vet nøyaktig hvor den sitter så er jeg ikke sikker på hvor vanskelig det er å skifte den, men dersom du kommer greit til, så er det kun slangeklemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2007 Slike soleniodventiler er vel rimelig enkle å bytte ja.. Er vel bare en plugg og et par vakumslanger om man er heldig.. Er i allefall slik på EGR soleniod ventilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2007 Stemmer nok det, Fredrik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...