#1 Skrevet Mai 27, 2007 Tittel sier vel det meste? Hva ligger denne dimensjonen på i pris ca? Hvem andre enn BF Goodrich har denne dimensjonen? Hvilket merke er smalest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2007 Tittel sier vel det meste? Hva ligger denne dimensjonen på i pris ca? Hvem andre enn BF Goodrich har denne dimensjonen? Hvilket merke er smalest? Nå har jeg ikke søkt etter andre merker på en stund, men sist jeg sjekka litt, så kunne det virke som det kun er BF Goodrich (G-force) som fås i denne dimmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2007 Nå har jeg ikke søkt etter andre merker på en stund, men sist jeg sjekka litt, så kunne det virke som det kun er BF Goodrich (G-force) som fås i denne dimmen. Vet du hvem som selger dette i norge da? Eller prisen i norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2007 poleposition har vel BF, og der mener jeg medlemmer har rabbatavale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2007 Kan du gå opp til 35-profil åpnes vel markedet noe, Federal f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2007 Kan du gå opp til 35-profil åpnes vel markedet noe, Federal f.eks. Ja men da får man samtidig ca en tomme større hjul som ikke akkurat er bra til f.eks Golf 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2007 Hva med 205/35-18 da ? Toyo har dette. Litt høyere en 225/30-18, men ikke mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2007 Hva med 205/35-18 da ? Toyo har dette. Litt høyere en 225/30-18, men ikke mye. Det er en mulighet det også, men (som du sikkert vet etter hvert ) så har jeg lyst på RS4-II felger (1. ønske). Da blir det jo eventuelt 8x18, og da synest jeg det blir smått med 205/35. Men Toyo er kansje bredere enn BFG? Vet du noe om dette, Christer? Hvordan blir strekken med 205/35-18 toyo på 8"? EDIT: Har forresten fått pris på 225/30-18, og har garantert gått bort fra den ideen. Ønsker heller ikke en ulovlig dimensjon, derfor ryker 215/35 dimmen. Er ca 0,2% for stor iflg kalkulatorer. Med mindre det finnes TUV på denne til mk3..... Kansje Runar vet noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2007 Det er en mulighet det også, men (som du sikkert vet etter hvert ) så har jeg lyst på RS4-II felger (1. ønske). Da blir det jo eventuelt 8x18, og da synest jeg det blir smått med 205/35. Men Toyo er kansje bredere enn BFG? Vet du noe om dette, Christer? Hvordan blir strekken med 205/35-18 toyo på 8"? EDIT: Har forresten fått pris på 225/30-18, og har garantert gått bort fra den ideen. Ønsker heller ikke en ulovlig dimensjon, derfor ryker 215/35 dimmen. Er ca 0,2% for stor iflg kalkulatorer. Med mindre det finnes TUV på denne til mk3..... Kansje Runar vet noe om dette? Har aldri hatt 205/35-18 på lager, derfor umulig å vite hvordan strekken blir. Men mener 215/35-18 er innafor 5%.. org dim på bilen din da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2007 Hei Fredrik har BF dekk på lager til deg hvis du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 8, 2007 Det er en mulighet det også, men (som du sikkert vet etter hvert ) så har jeg lyst på RS4-II felger (1. ønske). Da blir det jo eventuelt 8x18, og da synest jeg det blir smått med 205/35. Men Toyo er kansje bredere enn BFG? Vet du noe om dette, Christer? Hvordan blir strekken med 205/35-18 toyo på 8"? EDIT: Har forresten fått pris på 225/30-18, og har garantert gått bort fra den ideen. Ønsker heller ikke en ulovlig dimensjon, derfor ryker 215/35 dimmen. Er ca 0,2% for stor iflg kalkulatorer. Med mindre det finnes TUV på denne til mk3..... Kansje Runar vet noe om dette? Jeg ville valgt 205/35 eller 225/30 på Golf 3. Det er litt avhengig av offset på felg også, siden lavt offset på 8x18 nok vil gi deg grei mengde subbing med brede 225 dekk (selv om de er lavere enn 205/35). Sånn sett vil du kanskje ha like gode muligheter for å senke bilen med 205/35 som med 225/30. Hva koster 225/30 18 dekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 8, 2007 Jeg ville valgt 205/35 eller 225/30 på Golf 3. Det er litt avhengig av offset på felg også, siden lavt offset på 8x18 nok vil gi deg grei mengde subbing med brede 225 dekk (selv om de er lavere enn 205/35). Sånn sett vil du kanskje ha like gode muligheter for å senke bilen med 205/35 som med 225/30. Hva koster 225/30 18 dekkene? Fikk beskjed om godt over 2000 dekket, ferdig montert da...... Blir litt mer enn jeg har tenkt å bruke..... Som sagt, er litt redd for at 205/35 blir MYE strekk? Har ikke sjekket pris heller på 205/35, men frykter at denne dimensjonen er dyr også...... EDIT, blir vel et35 +/- noen mm....... Er et35 på felgene jeg har (8x17) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 8, 2007 Fikk beskjed om godt over 2000 dekket, ferdig montert da...... Blir litt mer enn jeg har tenkt å bruke..... Som sagt, er litt redd for at 205/35 blir MYE strekk? Har ikke sjekket pris heller på 205/35, men frykter at denne dimensjonen er dyr også...... EDIT, blir vel et35 +/- noen mm....... Er et35 på felgene jeg har (8x17) 205/35 er passe strekt på 8x18, med mindre strekk så subber hjulet villt på Golf 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 8, 2007 205/35 er passe strekt på 8x18, med mindre strekk så subber hjulet villt på Golf 3. Vel, du som er "strekk-kongen i norge", du klarer ikke å hoste opp bilder da...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 8, 2007 Vel, du som er "strekk-kongen i norge", du klarer ikke å hoste opp bilder da...? Ikke lett å finne akkurat dette dekket på 8 toms felg, men hvis vi tenker oss at 205 er ca like strekt på 8x18 som 245 er på 9,5 toms felg (38mm bredere felg, 40mm bredere dekk), så får du samme dekkstrekk som jeg har på bilen min. Og det går helt greit og ser ok ut. Har ingen detaljerte bilder dessverre. Hovedpoenget er at 18 tom er stort på Golf 3 og da trengs seriøs lavprofil for å få bilen lav. Med seriøs lavprofil må skjemglippa bort og skal glippa bort, må du ha strekte dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 8, 2007 Ikke lett å finne akkurat dette dekket på 8 toms felg, men hvis vi tenker oss at 205 er ca like strekt på 8x18 som 245 er på 9,5 toms felg (38mm bredere felg, 40mm bredere dekk), så får du samme dekkstrekk som jeg har på bilen min. Og det går helt greit og ser ok ut. Har ingen detaljerte bilder dessverre. Hovedpoenget er at 18 tom er stort på Golf 3 og da trengs seriøs lavprofil for å få bilen lav. Med seriøs lavprofil må skjemglippa bort og skal glippa bort, må du ha strekte dekk. Jepp, enig i det du sier. Men når jeg er j****a sugen på RS4-II, og lite sugen på 7,5x17, så blir det problemer! :p Men det er også mulig at jeg biter i det sure eplet, og går for 7,5". Spacere er fint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...