#1 Skrevet Mai 27, 2007 jajaja..... Da dro vi da nedover med 6 biler og i dem satt følgende ekvipasjer? Meg og kona (Vibeke) i en G3, Bjørn Even og Torunn i en passelat, Sætran (smølas store sønn) jetta black smoke edition, Rune og dama i en A6 med deffekt/ikke deffekt LMM, Tor Håkon Hardballe i A6 1,8T og Kjell Vidar med Co. Pilot i RS4 Light uten sukker. Slik ser det da ut når vi mangler en stykk bil på vei nedover. Egentlig mangla vi også Bjørn Even sin Passelat, da denne fikk kjøreforbud pga streamer. Bjørn Even nekta jo seff å skrape og var veldig sint og hadde en lys, men høy stemme i noen minutter da han konverserte med det lokale biltilsyn. Etter kvart fant vi ut at en PIT var høyst nødvendig da veien i toppen av Østerdalen hadde tatt borti andre ting enn kun dekkene til Rune. Her ser dere da Rune i full gang med .......ehh..... inspeksjon av ting under bilen? Jens Peder Sætran, Smølas store sønn (som nevnt tidligere) demonstrerer her hvor viktig det er å være konsentrert ved påfylling av det høyeksplosive middelet kalt DISEL. Her mener Jens Peder at mange kan ha MYE å lære hva anngår hvordan munstykket holdes under påfylling, hvordan man fører dette til og fra påfyllings røret osv osv.... Vi fulgte seff kjempe godt med................... PS : Om Jens Peder ikke heter Jens Peder så får noen rette på det. Men jeg tror det er Jens Peder. her er jeg og vibeke veldig engasjerte i "grunnkurs påfylling av disel......" Og i det bildet blir tatt så kom det ett MEGET KALDT vindpust..... Noe som dere sikkert ser på ansiktsutrykkene våres... heldigvis kom vi oss ut på veien igjen å slapp mer diselprat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2007 SÅ var vi E-N-D-E-L-I-G framme på FASJONABLE Elverum Camping! Banner ble hengt opp utenfår vårt hovedkvarter for weekenden (som vi liker å si det på nordmøre) Jens Peder syntes også det var viktig å begynne Poleringa veldig tidlig i år. Og som dere sikkert så på utstillinga gjorde det underverker..... Så ble det tid for litt div grilling og moderat drikking fredags kveld. Det var jo koslig det, men desverre er jeg allergisk mot alt som heter natur så noen virkelig "høydare" var det da ikke. Og NEI Bjørn Even, dette beviser IKKE at jeg spiste den siste PØLSA! Jeg hadde spist meg god og mett på Peppes tidligere på kvelden! Bjørn Even tok så dette bildet klokken 04.36 natt til Lørdag av en sprell våken Tor Håkon som gledde seg noe så FORFERDELIG til morgendagen og mange fine biler. Pga dette sov Tor Håkon effektivt i kun 15 min den natta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2007 Så ble det Lørdag....... Og igjen skulle Jens Peder holde kurs.....denne gangen i Bilvask.... Her ser dere korrekt måte for å mest nøyaktig kunne se effekten av vannstrålen mot lakken og skiten. Legg merke til hvor konsentrert og nøyaktig Jens Peder er i alt han foretar seg. Så ble det oppstilling av bilene på Våler med Banneret frammom seff (litt synd at andre lokallag ikke gjorde det samme syns vi da men) mere med lokallags banner Så så vi en einzer som vi alle ble noe betatt av..... Utrolig gjennomført sak som sikkert får UHEMMET med skryt overalt på dette forumet fra før =) Og så fikk vi se begynnelsen av Dessert Rallyet som tydligvis ble en stor hit blandt de banekjørende dette året.... Vi viste forresten ikke at denne sandkjøringa var på programmet i år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2007 lørdagskvelden har tydligvis forsvunnet fra dette kameraet (som eies av Bjørn Even) så disse bildene får noen andre legge ut. Bjørn var vel egentlig ikke i stand til å ta bilder for det eneste jeg kan finne fra Lørdags Kveld er dette bildet hvor ansiktet til Tor Håkon er helt blurrete pga at Tor Håkon drakk så mye at han ikke klarte sitte stille. Ellers så ser dere dama til Rune, bakhodet til Rune og siden/bakhuet av Kjell Vidar Neste bilde er fra Søndags Morgen og her ser dere meg og Vibeke vente på de andre som ikke klare å stå opp så VELDIG tidlig =) Og her er mannen som sikkert ikke huska lørdagskvelden/natta. Vibeke ble pent spurt av denne personen om hun ikke kunne være så snill å hjelpe han på med klokka. Snill som Vibeke er så hjalp hun selvfølgelig til med dette, men tror hun ble litt forvirret av at det ikke var hennes egen arm som klokken skulle på. Dette resulterte i at denne personen (Bergens(?) kar ) Ropte noe forskrekket ut at "dæsken klåkkå e ti over sju!!!!!!!" Heldigvis fikk vi rettet opp i mysteriet da vedkommende konkluderte med at den ene knotten på klokka tidligere hadde pekt den andre veien. Så de 6 magiske timene ble annulert ved å snu klokken rett vei. Og klokka ble igjen rundt ett pånatta. Her ser dere Bergens(?) mannen sikkert lure på hvorfor i allverden vi tar bilde av han søndags morgen. "kem faen e det dei karane der kjikka så mykkje hit etter...???....." Her er noen av bilene til en av Bergens leirene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2007 Så var det avreise tid Søndags Morgen. Noen av bilene rett før vi dro avgårde til Våler igjen Når vi endelig kom til Våler så ble vårt forbruk av følgende vare : så høyt at vi fikk streng beskjed av de ansatte hos NT`s kafeteria å roe oss ned. "Det kan hende det er andre enn Nordmøringer som trenger kaffi" Heldigvis ordnet dette seg enormt raskt og vi fikk drikke så mye kaffi som vi ville. Så var det å traske opp og ned denne streeten noe som reulterte i andregrads forbrenning av nakke for undertegnende. Sola sto VANVITTIG høyt på himmelen søndagen, dog virka den veldig nerme. Og sånn avslutningsvis vil jeg takke hele gjengen for en kjempe fin tur. Og får bare beklage at jeg kanskje sov litt mye lørdag/natt til søndag. Men det å være allergisk mot natur sånn generelt sett er litt problematisk når man er midt i skauen omringet av trær og gress. Jeg lover å ta det igjen i Ålesund og håper dere blir med dit også. Og til dere Nordmøringene som ble igjen hjemme, prioriterte andre ting (feil) : HA HA HA HA !!!!! Vi hadde en MYE finere helg enn dere. Over og ut, nå må jeg legge meg å sove.... EDIT : Dere andre som tok bilder får smelle dem avgårde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2007 Selfølgelig er vi med til Ålesund. JENS og ikke JENS PEDER blir sikkert med og.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2007 Er med jeg også.. Og GARANTERT med ny LMM under hooden: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2007 hvor blir det av "svartast røyken ever" Jubileums Jetta bilden da mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2007 Kjører vi 4x4 eller kjører vi 4x4. Må slutte å klage på ørken rallyen min når jeg bare skulle sjekke om quattro har like god fremkommelighet som folk sier;) Og siden jeg kom ut i andre enden av sand fella i fortsatt fint driv og fremdeles på hjula så må hvertfall jeg konkludere med at quattro funker like bra i sand som på snø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2007 Og til dere Nordmøringene som ble igjen hjemme, prioriterte andre ting (feil) : HA HA HA HA !!!!! Vi hadde en MYE finere helg enn dere. Sånn skal det låte. . . Men morsomt lesestoff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2007 hvor blir det av "svartast røyken ever" Jubileums Jetta bilden da mon tro? snart:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2007 "smoke edition" i fart:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...