Hovedtreff Vålerbanen, hvor mange HK?

Anbefalte innlegg

Fulgte interessert med på banekjøringen denne helgen.

Men hvor mange HK har egentlig bilene uttpå der ?

 

Så f.eks. en dyp rød S2 Coupe som kun var Lørdag, syntes den gikk sinnsykt godt, og fikk høre at den har et 380 hk oppsett. Stemmer dette ?

 

Hvor mye HK ca hadde de forskjellige bilene ?

Kom gjerne med ca selv om du ikke er eier av spesifikke biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte interessert med på banekjøringen denne helgen.

Men hvor mange HK har egentlig bilene uttpå der ?

 

Så f.eks. en dyp rød S2 Coupe som kun var Lørdag, syntes den gikk sinnsykt godt, og fikk høre at den har et 380 hk oppsett. Stemmer dette ?

 

Tror denne S2 Coupe`n du sikter til er min, og den har nok ikke ett 380 oppsett....

Se prosjekttråd for mer info..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror denne S2 Coupe`n du sikter til er min, og den har nok ikke ett 380 oppsett....

Se prosjekttråd for mer info..

 

Hei!

 

Nei tror ikke dette var bilen jeg tenkte på...

Det var vel deg jeg snakket anngående 7A topplokk osv med.

Men hvor mye HK er det i din ?

 

Den bilen jeg tenker på hadde en litt mere rødorange farge, og stod parkert mye av lørdagen ikke så langt i fra trappen som fører opp på taket av pitboxene. Så den tidlig på Lørdag et par ganger på banen, men den forsvant i uttpå ettermiddagen, og jeg så den aldri igjen!

 

Ingen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte 1,6 vento jeg, gikk fint det :) hadde det moro nok jeg, var jo første turen på bane...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha 570hk i S2 min. Fikk ikke lokket frem alle i helga, men det begynte å løsne på siste turen min på banen. Litt barnesykdommer enda, men gjør regning med at det ordner seg snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha 570hk i S2 min. Fikk ikke lokket frem alle i helga, men det begynte å løsne på siste turen min på banen. Litt barnesykdommer enda, men gjør regning med at det ordner seg snart.

 

Merket at den hostet litt ja. Hva var problemet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart Polo GTI med 150hk+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min du så. Det er Adu motor m/7a kammer 50-1e turbo mener jeg den heter. 1.5 bar trykk, hadde problemer med olje som ble kastet ut av venthuset til toppen. Aldri hatt det før så da ble det ikke lada maks. Jonus m fler har bremset 420-430 på dette oppsette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derbyen har vel 55 HK ? =) tøft =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derbyen har vel 55 HK ? =) tøft =)

 

Nei, han har vel 50 hk i sin 1,1L

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han har vel 50 hk i sin 1,1L

 

Trodde han hadde satt på ny/uorginal gasser jeg..... Som ga svimlende 5 til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket at den hostet litt ja. Hva var problemet ?

 

Har ikke fått stilt inn den Elektroniske boostkontrolleren. Hadde dessuten problemer med catchtanken som ble overfylt med olje. Ble litt grisete i motorrommet. Har bygget den om til retur av olje til bunnpanne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fler som vil uttale seg ? Litt greit å vite hva som fungerer.

 

Syntes f.eks. den 90 sedanen som var banerigga (hvit) med 250 hk kjørte sykt bra.

Målte vel ingen til raskere rundetid, selv om det ikke er poenget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fler som vil uttale seg ?

 

Jeg har ikke bremsa min, men regner med et sted rundt 380?

Kulelagra turbo gjorde susen for min del iallefall! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca. 350 i min, det var og en grønn S2 som hørtes ut som den kjørte på 10 000 o.min (ikke den med evo-vinge)

Bilen din imponerte Kjell Gunnar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke bremsa min, men regner med et sted rundt 380?

Kulelagra turbo gjorde susen for min del iallefall! : ja :

 

Tuller du ? Jeg og Robban fulgte din bil minst 10 runder. Hver gang du kom på langstrekka ved campen så vi jo bare du blåste forbi biler. Er du seriøs nå ? Vi tenkte 550-600 hk i din bil...

 

Hvilket oppsett har du da ?

 

Trodde du hadde samme effekt som CoupeTrøndern og han har vel 550+ ...

 

Noen som vet hva ES S2en hadde da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, han har vel 50 hk i sin 1,1L

 

Dersom det er orginalmotoren i derbyen er det faktisk en svimlende 1.3 L med 60 spreke hester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca. 350 i min, det var og en grønn S2 som hørtes ut som den kjørte på 10 000 o.min (ikke den med evo-vinge)

Bilen din imponerte Kjell Gunnar :)

 

Takk takk. Jeg er ikke den som har mest hester, men jeg tror jeg har funnet fram til ett oppsett som fungerer meget bra til både bane og vei....

- Og det er morro å kjøre forbi flere som skal ha mer effekt en det jeg har : rock ::nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuller du ? Jeg og Robban fulgte din bil minst 10 runder. Hver gang du kom på langstrekka ved campen så vi jo bare du blåste forbi biler. Er du seriøs nå ? Vi tenkte 550-600 hk i din bil...

 

Hvilket oppsett har du da ?

 

Trodde du hadde samme effekt som CoupeTrøndern og han har vel 550+ ...

 

Jeg aner ikke hva jeg har siden jeg ikke har bremsa den, men hvertfall ikke 550-600hk nei!

Jeg kjørte på 1 og 1,4bar pga hensyn til innmaten i motoren.

Oppsett: andre kammer, grenrør, GT30R turbo, 520ccm dyser, 3" eksos + +

 

:)

 

Nei, coupetrønderen hadde dratt meg lett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders er bare litt redd for å skryte på seg.. :)

Men tror deff du har mer råde-usikkert hesteantall enn 380.. hehe..

 

Satt på en tur, og har et par andre biler å sammenligne med både over og under 400hk, så er du nok godt på plussiden ihvertfall! Men det er selvfølgelig ikke nok! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var utpå der med golfen min jeg også, mest Søndag på banen.

1.8KR 16vt, K24 turbo,Rs innmat osv. ca ladetrykk 1,2-1,3b

Mulig 250-270hk (vanskelig å si, ikke bremset enda)

 

Var artig utpå der, 180km/t på langsletta før jeg måtte bremse litt tidlig (orginale bremser enda,239mm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører en IKEA trimma 90q 20V. Bråkte vel mer enn det gikk. ca 170Hk

Den sorte med quattromerke i bakruta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i boka at vi skulle ha hatt 112 hk i DGS 2,5. Men siden vi var så teite å satte på et Golf C merke bak så tok bilen for god fisk at vi hadde 70... Mange hester trivdes på beitemarkene rundt Wålengen for å si det sånn...

 

Problemet var at motoren ikke fikk nok bensin, regner med å finni ut av det i dag... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det veldig morro jeg med dieseldyret mitt, Ts optimert 130TDIQ dvs 180 hk og 410+nm ifølge leverandør

 

edit: Bremser og litt stivere oppsett på understellet er første bud for å få mer ut av kjøringa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 2 tonn bil, tiptronic, quattro, 2 turboer og 250hk/350 NM var det faktisk

ikke effekt jeg savnet mest, men bremser. :-(

tror ikke jeg hadde klart så mye bedre rundetider om jeg hadde 100 hk mer.

 

Bytta klosser og skiver i går. Og dem var rimerlig tafsa :-)

Bremseklosser.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.