#1 Skrevet August 3, 2004 Hallois, Fikk den store pusse og poleringsånden over meg de siste dagene i ferien. Etter to dager med blodslitt var både Polo´en og Outlander´en shiny Mye jobb, men DU VERDEN så deilig når man er ferdig....!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2004 Ett til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2004 "Hjelperne" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2004 Og ett siste Polo´n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2004 Looking gudd!!! Det er utrolig så mye litt pleie kan gjøre på lakken. Små metallpartikler fra piggdekka som setter seg i lakken og lager lakkrust slipper man om man tar seg et par timer med poleringsmaskinen. For dere som har skvettlapper kan det være kjekt å plukke av disse og vaske godt bak også. Har et skrekkeksempel på jobben på en Ford Mondeo. Skvettlapper av plast rett inn på lakken som har skrapt bort all lakk på forskjermene. Begge er gjennomrustet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2004 Så det samme når jeg plukket av skvettisene på Porno´n. (De måtte av pga. senkingen ) Men alle riper forsvant ved poleringen. Ellers så er jeg kjempefornøyd med hvor godt AutoGlym produktene fungerte. Siden Outlander´en er svart så er ikke rare greiene som skal til før ting syns. Jeg angret en liten stund på fargevalget da jeg så hva kone og barn gjør med en stakkars bil (De er de som bruker den primært..... :rolleyes: ) Men ALT forsvant ved poleringen!!!! På Porno´n måtte jeg også bruke AutoGlym "rubberen" først... den er nemlig ALDRI polert. (Slapp av!!! Jeg har ikke eid den siden den var ny!!!! ) Greide også her å fjerne så og si alt av riper. Nå er det bare hundre tusen steinsprut som trekker ned lakkkvaliteten + en håpløs lakkerer som har lakkert fanger og høyre framskjerm... med feil farge , og han har heller ikke brukt heftegrunning på fangeren = Flassing Dette ble gjort før min tid som eier, og tviler vel egentlig på at jeg kan klage på dette, men jeg skal prøve da (Kjøpt hos VW forhandler) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2004 nice.... men du er klar over at du må bytte ut outlanderen med den nye som kommer nå med lancer evo turbo motor og 202HK?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 4, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Sandberg "Hjelperne" Looking good! Jeg prøvde selv begge disse for første gang nå i sommer og var fornøyd med spesielt " Resin Polish". Påført med maskin og tatt av for hånd. Dessverre syntes jeg ikke den fjernet småriper så effektivt som jeg ønsket. "Ultra Gloss" derimot hadde jeg store problemer med å få fjernet. Føltes og så ut som om det lå igjen en tynn hinne. Hvordan gjorde du det med dette produktet? Mvh KMR Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2004 Hakke polert Audi'n enda, men du verden så godt Auto Glym holder seg. Fjorårs polish'n fresher ut vogna enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2004 Autoglym 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2004 Bruker kun Autoglym vi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2004 Hva burde jeg gjøre for og få min Kalaharibeige met. '85 Audi Coupe Quattro blank igjen ?? Hva skal jeg sette inn den svarte plasten med ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2004 Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben Looking good! Jeg prøvde selv begge disse for første gang nå i sommer og var fornøyd med spesielt " Resin Polish". Påført med maskin og tatt av for hånd. Dessverre syntes jeg ikke den fjernet småriper så effektivt som jeg ønsket. "Ultra Gloss" derimot hadde jeg store problemer med å få fjernet. Føltes og så ut som om det lå igjen en tynn hinne. Hvordan gjorde du det med dette produktet? Mvh KMR Oslo Hadde ingen problemer med å få shine etter "ultra glossen". Du lot den tørke lenge nok da? Skal tørke mellom 15 - 60 minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2004 Opprinnelig postet av morten stensland nice.... men du er klar over at du må bytte ut outlanderen med den nye som kommer nå med lancer evo turbo motor og 202HK?? Vet det kommer en Outlander GT ja Men er redd den koster sinnsykt med peng`!! Får vel heller finne en EVO motor hos "høggern" vel (Yeah..right! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 5, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Sandberg Vet det kommer en Outlander GT ja Men er redd den koster sinnsykt med peng`!! Får vel heller finne en EVO motor hos "høggern" vel (Yeah..right! ) dinside antydet er plass rett over 400k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 5, 2004 Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben Looking good! Jeg prøvde selv begge disse for første gang nå i sommer og var fornøyd med spesielt " Resin Polish". Påført med maskin og tatt av for hånd. Dessverre syntes jeg ikke den fjernet småriper så effektivt som jeg ønsket. Oslo Jeg påførte med maskin og tok av med maskin. (Vinkelsliper med variabelt turtall og poleringrondell) Fjernet ALLE riper som var på Outlanderen. Gikk som en drøm. På poloen måtte jeg bruke "rubberen" dems... litt større riper på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2004 Opprinnelig postet av Thomas Sandberg Jeg påførte med maskin og tok av med maskin. (Vinkelsliper med variabelt turtall og poleringrondell) Fjernet ALLE riper som var på Outlanderen. Gikk som en drøm. På poloen måtte jeg bruke "rubberen" dems... litt større riper på den. Tørket lenge nok ja men var allikevel et lite helv.... å få vekk glossen. Men jeg påførte den for hånd og tok av den for hånd - tenker det er der det ligger :-) Takk for råd! Mvh KMR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2004 (...)"ultra glossen"(...)Skal tørke mellom 15 - 60 minutter(...) Extra Gloss Protection skal tørke i minst en time for å oppnå bra resultat. Gjerne et par. Grunnen til at de skriver 15-60 min på pakningen er for ikke å skremme kunder. Mange synes over en time er for lenge og vente, og vil heller velge andre produkter. (Kilde: norsk importør). Absolutt verdt å vente på spør du meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 5, 2004 (...)Men jeg påførte den for hånd og tok av den for hånd - tenker det er der det ligger(...) Det er ingen ting i veien for å påføre og ta av Extra Gloss Protection for hånd. Jeg synes faktisk det gir best resultat. Påføring bør absolutt gjøres for hånd, da det skal gnis og gnukkes absolutt minst mulig. Hvis grunnlaget (Super Resin Polish) er godt og man påfører uten å gni/gnukke, samt venter lenge nok skal den være lett å få av. Også for hånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 6, 2004 For å fjerne småriper effektivt må du bruke den rosa Auto glymen først Paint Renovator. Ett annet tips er å kjøpe Autoglym sine "helse trøyer" til å ta av med. Suverent lett å jobbe med og utrolig resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 9, 2004 Opprinnelig postet av Petter Håvelsen Hva burde jeg gjøre for og få min Kalaharibeige met. '85 Audi Coupe Quattro blank igjen ?? Hva skal jeg sette inn den svarte plasten med ?? autoglym har produkter for det meste bumper care heter vel den polishen som er for plast..funket fint på en kamerat sin calibra iallefall..det ble som dag og natt og det holder lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 9, 2004 Tips: Extra Gloss Protection SKAL påføres og tørkes av for hånd. (ja, jeg har kursbevis fra Autoglym) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 9, 2004 Jeg la på og fjernet glossen for hånd. Men som nevnt tidligere så lot jeg den tørke LEEENGE før jeg tok den av. Resultatet ble knallbra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 9, 2004 Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben Tørket lenge nok ja men var allikevel et lite helv.... å få vekk glossen. Men jeg påførte den for hånd og tok av den for hånd - tenker det er der det ligger :-) Takk for råd! Mvh KMR Kan og hende du har lagt på for mye. det gjorde jeg første gangen, og fikk samme problem. Når du fukter poleringsduken med den, så holder det til et ganske stort område.. Er kjempefonøyd, men skal snart prøve Meguiars, en kompis som skal begynne å selge.. blir spennende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 9, 2004 Takk takk! Min luftkjølte trenger en behandling før hun lagres vekk for vinteren og da skal jeg prøve med mindre mengder og lengre tørketid. Mvh KMR Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...