#1 Skrevet Mai 28, 2007 Har i det siste hørt en tikking fra motoren, regnet med at det var ventil-løftere eller noe, men da jeg tok av et deksel i dag fant jeg ut at lyden kom derfra. Det er brudd på en slange, men hva er det for en slange og hva koster en ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2007 dette ser ikke akuratt ut til og være slangen som har røket der da men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2007 det er akf ventilen som er knekt her ja. den koster vel sikkert ca en tusen lapp eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2007 Tikker noe fra AC rørene om det blir for varmt. Jeg hadde tikking i samme område for ett par år siden. Da mistenkte jeg at det var for lite gass på AC kretsen, men var ikke det. Var rett og slett vifta som ligger fremfor der i grillen som ikke gikk. Den skal gå når AC/Klima er på, slik at det trekkes luft gjennom AC-registeret/kondensatoren. Dersom det er stille ute og varmt (les ferjekø), så kjøles ikke AC-gassen nok til at den kondenserer, og den fortsetter som gass videre inn til bilen igjen. Da vil det begynne å tikke. Så rett og slett ei ny vifte til 1500 på Hellanor som var fiks på tikkinga for min del. Ellers mener jeg det er noe taktventiler og noe styr der også som styrer no overtrykk/undertrykk til tanken eller noe. ENDRING: La ikke merke til det som var knekt der jeg...hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...