Anbefalte innlegg

Snakka med en som hadde hørt noe om turbokit med chip og chipboks til 1,9 TDi som skulle gi bortimot 200hk og sikkert noen hundre Newton.... Noen andre som har hørt noe liknende??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det har noen sammenheng, men det stod en reportasje i Bilsport for en tid tilbake om en som hadde Skoda Pickup med rett over 200 hk hvis jeg ikke husker feil.

Er vel omtrent samme motoren?

 

I tillegg er det en stasjonvogn her i Norge som vistnk har over 200 hk.

 

Skulle dermed ikke være noen umulighet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på dieselene er det bare å pøse på med diesel og luft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde han problemer med å få nok diesel. Måtte "bygge" egen dieselpumpe for å få nok. Han byttet også det meste i motoren.

 

Jeg hadde nøyd meg med chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde han problemer med å få nok diesel. Måtte "bygge" egen dieselpumpe for å få nok. Han byttet også det meste i motoren.

 

Jeg hadde nøyd meg med chip.

 

enten så monterer gutta pumper fra en traktor eller evt bytter stempel i orginalpumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han prøvde å modde pumpa, men det ble ikke bra nok. Så han endte opp med å lage egen innmat.

 

Ingen som har den artikkelen liggende da? Jeg sjekket opp med omtrent alle leverandører av tdi trim i Norge. Inkl Ts-racing, es-tuning, Norspeed og Flissundet.

 

Norspeed var de som kunne tenkt seg å hjelpe meg mest, og ville kunne hente ut ca 150hk ut av en orginal 90hk. Kun med dieseltrykk og turbotrykk, samt overhaling og evt bytte av stempel/stempelringer osv.

 

Ellers ville ingen anbefale noe mer enn chip og eksos.. Jeg fikk bare beskjed om å glemme det, så.. :) Jeg slo fra meg det tdi-trimme-prosjektet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sikkert finne artikkelen hvis jeg leter litt...skal se etter i løpet av helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.