Problemer med hydraulikksystem på 100CS -86 modell

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et kranglete hydraulikksystem, og lurer på om noen har vært ute for det samme problemet:

Kort beskrivelse:

- Varsellampe på dashbordet begynte plutselig å blinke når jeg trykket på bremsen.

- Slitasjevarslere på klosser OK, så dette var ikke problemet.

- Fikk høre at det kunne være servopumpa, så jeg byttet den og fylt på LHM hydraulikkolje da jeg fikk beskjed fra et Møller-verksted om at dette var greit å bruke.

- Lampe lyser fremdeles

- Har sjekket føleren/kontakten på påfyllingslokket etter anvisning i verkstedhåndbok, og den er etter alt jeg kan skjønne OK.

- Kan det være trykkakkumulatoren som ikke holder på trykket?

- Har jeg evt. dårlig jording noe sted?? Blinklyset slutter nemlig også å fungere når jeg trykker på bremsen.. : klø :

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Hilsen Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyder på trykkakumulatoren. Du kan også sjekke denne ved å la den stå parkert en times tid for deretter å se om den holder på trykket. Skal tåle ca 30 trykk før den mister hjelpetrykket. En annen indikasjon er at du ved hurtige trykk får varsellampe eller at lampa lyser ca 10 sekunder etter du startet motoren for deretter å slukke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen, skal prøve de tipsene! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.