#1 Skrevet Mai 28, 2007 Etter banekjøringen på Våler på lørdag, synes jeg at bremsene oppfører seg merkelig. Når jeg hadde kjørt noen runder på banen, synes jeg pedalen begynte å bli litt myk, så mistenkte at det var noe luft i systemet etter at jeg hadde byttet noen bremserør. Luftet derfor alle fire hjul, men pedalen ble ikke noe bedre. Ut på banen å prøve, og bremseeffekten var jo bra, men fremdeles litt myk pedal. Når jeg sto i kø for å kjøre, hadde jeg motoren i gang. Når jeg da pumpet på bremsepedalen, kunne jeg pumpe den hard, men etter å ha stått litt, (fra et halvt til ett minutt) ble den myk igjen. Hva kan dette være? Noen som kjenner igjen symptomene? Kan det være noe vakuumlekkasje på bremsekraftforsterkeren, eller kanskje hovedbremsesylinderen? Tips og råd mottas med stor takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2007 Bump. Noen som har noen teorier som jeg kan teste ut og utelukke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2007 Sikker på at du har fått luftet skikkelig? Hadde lekasje på bremse servo på en av mine gml biler, da ble pedalen steinhard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2007 Hmm, trodde jeg hadde fått luftet skikkelig, men er blitt litt i tvil. Pedalen ble bedre, men ikke sånn jeg vil ha den, etter at bilen hadde stått over natta. Får prøve å lufte mer, og kanskje ta med abs-modulen også. Mulig det må byttes til stålomspunne bremseslanger etterhvert for å få bedre bremsefølelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...