Anbefalte innlegg

Eg har nå mer eller mindre gitt opp å få bilen lav nok med 18" felger derfor vurderer eg å gå over til 9x16 og i den samenheng lurer eg på om det går med ET 15 foran og bak. eg har breddere på og bilen er valsa ca 2 cm foran ikke fått valsa bak ennå lurer derfor litt på hvor mye eg må valse bak i så fall?

Takknemlig for svar som alltid.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du forteller meg dimensjon og innpress på felgene du har nå så kan jeg finne ut forskjellen på de gamle 18" og 9x16" felgene du vurderer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker en kvadrat kilometer utenfor......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du forteller meg dimensjon og innpress på felgene du har nå så kan jeg finne ut forskjellen på de gamle 18" og 9x16" felgene du vurderer.

de gamle er 7,5 x 18 et 35

takker for bryet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker en kvadrat kilometer utenfor......

hehe såpass ja off hadde det då vert mer gunstigt med ett annet innpress? må vel nesten gå klar gewinden og. takk uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ser nå att det står ET 43 på felgene men når eg kjøpte de så sa han et 35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x16 ET15 vil stikke ca. 43 mm lenger ut enn felgene du har nå hvis innpresset er 43 på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe såpass ja off hadde det då vert mer gunstigt med ett annet innpress? må vel nesten gå klar gewinden og. takk uansett

Det går sånn akkurat på min Golf 3 med gewinde. Har 9 x 16 med Et 15.

har rieger hjulbuer som bygger ut ca 10 - 15 mm ekstra. Dekkbanen er innen for skjerm, men har du ett biltilsyn som ignorerer TUV og div godkjenninger så sliter du. Til meg stikker "hjulets" bredde ca 40 - 50 mm utenfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sånn akkurat på min Golf 3 med gewinde. Har 9 x 16 med Et 15.

har rieger hjulbuer som bygger ut ca 10 - 15 mm ekstra. Dekkbanen er innen for skjerm, men har du ett biltilsyn som ignorerer TUV og div godkjenninger så sliter du. Til meg stikker "hjulets" bredde ca 40 - 50 mm utenfor.

har du bilde av bilen din som det vises på?

hvordan er klaringen innover?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bilde av bilen din som det vises på?

hvordan er klaringen innover?

Klaringen innover er alles ok. (klarer 1 cm regelen med glans over alt)

Skal se om jeg ikke får lånt meg ett kamera å tatt noen nye bilder av den. Ingen som tok av den på treffet ser det ut til så :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaringen innover er alles ok. (klarer 1 cm regelen med glans over alt)

Skal se om jeg ikke får lånt meg ett kamera å tatt noen nye bilder av den. Ingen som tok av den på treffet ser det ut til så :P hehe

kansje det då hadde vert ein ide med et 20 eller 25 å heller space ut til det går klar gewinden: klø :

det hadde vert flott med ett bilde vis du får sjangs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da huska jeg jo putselig på at jeg har kameraet til Bjørn Even her :P hehe.....

Så her kommer 2 bilder framifrå.....

GanskeLat-dekkhjulvskant002framme.jpg

GanskeLat-dekkhjulvskant001framme.jpg

Og to bilder bakifra

GanskeLat-dekkhjulvskant004bak.jpg

GanskeLat-dekkhjulvskant003bak.jpg

Dette er da som sagt med Rieger Hjulbuelister ( + 10 - 15 mm iforhold til vanlige GTi/VR6) 9 x 16 Borbet ET 15 med 215 - 40 - 16 Toyo Proxes. Anything else? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved ett bilde av min gamle Vento med Et25 9x16..

Komi gewinde med ca 3mm å gå på nedover forran og ca 1,2cm bak ;) Felgkanten forran lå inn mellom to fjærringer...

Jan Brede

ventolav.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er da som sagt med Rieger Hjulbuelister ( + 10 - 15 mm iforhold til vanlige GTi/VR6) 9 x 16 Borbet ET 15 med 215 - 40 - 16 Toyo Proxes. Anything else? :P

Takk for hjelpa Helge eg ble ein del klokere nå. Og etter noen meldinger med Jan Brede Bøen så har eg funnet ut att det vil vere lurest men ET25 for då er mulighetene for å space ut der vis det skulle bli problem med klaring til gewinden.

lasse:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved ett bilde av min gamle Vento med Et25 9x16..

Komi gewinde med ca 3mm å gå på nedover forran og ca 1,2cm bak ;) Felgkanten forran lå inn mellom to fjærringer...

Jan Brede

ventolav.jpg

ååååååå deilig Vento : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var felgene på bilen passa nesten perfekt må masere litt til på fremsjemene ellers godt

takk for tips å hjelp eg har fått her sånn att det blei bra.

spesielt takk til kjartan Nilsen for kjempeservice : rock :

legger med ett bilde, bilen skal senkes 2-3 cm til når det er plass til dette i hjulbuene:p

vento.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble skikkelig bra det da!!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble riktig så bra dette. For min del ser det ut som akkurat passe senk, liker den litt fremoverlente hissige looken... Grattis med nye felger og en for øvrig pen Vento. :D

Hva med å lakkere helt ned rundtom sideskjørt og fangere? Få plastsveiset eller sparklet igjen overgangene og lakkert helt ned så hadde det blitt knallbra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk bilen må senkes 2 cm til foran og 3 bak og eg blir desverre nødt til å ha plastbreddere for fremsjemene blei ein del bulka under valsinga og på hjulbuene bak er det noe overflaterust. men men det får gå dette er tross alt ein billigbil. disse skal sjølsagt lakkeres.

Litt usikker angående lakkering av nedre del ,trur neppe det blir for vr6 lepper er forbruksvare på denne bilen å det blir fort litt masete å lakke 1 gang i mnd.

Eg skal legge ut ett bilde når høyden er rett.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

då har eg fått justert ned litt. fant ein vento med orginalhøyde sånn att dere skal se hvor lav den er :P

bildene er tatt med mobil av ein kompis i skumringa så de er ikke av beste kvalitet.

vento x.jpg

vento xx.jpg

vento xxx.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.