#1 Skrevet Mai 29, 2007 holder på å plukke fra ein topp. 8v. eg skal levere den inn på planering i mårra og eg skal bytte til trimkam når eg får den seinare i veka. men, toppen er veldig skitten og eg vil vaske den litt før eg leverer den fra meg og eg vil byte ventiltetningane mens eg har den "åpen". så er spm mitt. er det bare å plukke den ifra kvarandre og legge ventiler osv osv ved kvarandre og merka dei slik at dei kommer på rett plass igjen eller er det noko meir eg må ta hensyn til?? trenger raskt svar folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2007 Sjekk om vintilstyringene er slitt, mulig det er lurt å bytte dem. I såfall må et motorverksted presse inn nye og frese ventilseter (siden slitte styringer kan ha bidratt til skjev slitasje av setene). Dersom du ikke skal frese ventilseter så må ventilene tilbake på sin opprinnelige plass. Har du hydrauliske løftere så skifter du vel dem samtidig. Lagerbukkene er merket med 1,2,3 osv så de finner du tilbake plasseringen på, de kan heller ikke settes feil vei fordi de er eksentrisk borret (hullet til kamlager blir ikke rundt hvis bukk er satt feil vei. Ellers er det bare å demontere og vaske i vei. Hvis du ikke er dreven er det lurt å ta med alle demonterte deler til motorverkstedet, i tilfelle de oppdager noe feil så er det greit å se delene som dette har vært i kontakt med for å stille diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...