#1 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har søkt masse på nettet, bl.a på eBay (selvsagt).. Det er "håpløst" å finne tåkelys til S3 fangeren (2000 mod).. "Alle" forteller at jeg ikke kan bruke A3 lysa (som jeg finner mange av) til denne fangeren.. Jeg ser at jo de har forskjellige delenummer i ETKA , men er det virkelig så stor forskjell i festene på disse to fangerene, at man ikke kan bruke A3 lysa? Er det noen som har peil?? Er det eventuelt noen som har forslag på andre løsninger? Klart jeg kan handle på Møller, Hella eller Mekonomen.. men etter å ha blitt vant til prisene på eBay.. sitter slikt laangt inne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2007 De koster værtfall ny på møller 3000kr.. om ikke det var mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2007 ca 3.000,- ja.. Og dét er for mye for meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har blitt fortalt at det er akkurat det samme... De selger S3 tåkelys på Veng... Rundt 1000kr stk. Vi får jo rabatt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2007 vi nærmer oss.. Men A3 tåkelys (som da visstnok ikke passer?) på eBay ligger på 7-800 inkl frakt.. + mva Det skulle bli fra 875,- til 1000,- .. for paret.. ikke pr stk.. Dét synes jeg jo høres enda bedre ut..? (om da ikke Veng kan gi meg 50% rabatt? ) Så var det bare å finne ut OM jeg kan få A3 lysa til å sitte pent i fangeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2007 Jepp, jeg kjøpte selv de på ebay, men så har jeg A3 front da.. Men fit'en på disse er ikke helt 100%. Eller altså.. Festene og alt sitter perfekt, men når det gjelder hvordan selve glassen sitter mot åpningen på dekslene, der er det mye mellomrom.. Hvis du forstår. Så derfor lurer jeg på om disse kan være både til A3 og S3... Veng gir deg kun 30% rabatt.. Desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2007 Jepp, jeg kjøpte selv de på ebay, men så har jeg A3 front da.. Men fit'en på disse er ikke helt 100%. Eller altså.. Festene og alt sitter perfekt, men når det gjelder hvordan selve glassen sitter mot åpningen på dekslene, der er det mye mellomrom.. Hvis du forstår. Så derfor lurer jeg på om disse kan være både til A3 og S3... Veng gir deg kun 30% rabatt.. Desverre. Kan du ta et bilde av dine da så kan jeg se om de er lik ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2007 Skal prøve å ta bilde imorgen. Bilen er på verksted hele dagen, så får se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2007 Det hadde vært gull m bilder av begge settene ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2007 Her kommer bilder av mitt sett iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2007 Ser rimelig lik ut ja.. er det valeo lykt? ska se på mine døde i marra om de her helt lik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2007 Det er av merket DEPO.. Det er forresten den venstre lykta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2007 Takker&Bukker for all hjelp! Jeg har nå sjanse til å kjøpe noen der (av én eller annen grunn) kablene er kuttet INNI lyktehusene.. Dersom én av dere har bilder fra baksiden av lykte huset.. Regner m at det er et "kalbel-hus" der bak.. som tåkelyskabelen skal inn i.. Og om det ikke er problem å åpne og sjekke... om det vil skape probl. for meg å skjøte kabelen inni.. hadde det vært gull.. Jeg er ikke sikker på om "kabel-huset" er der, på de jeg kan kjøpe.. Hmmm... var visst plutselig MYE jeg ikke visste om de lyktene.. (har ikke de 2 bildene jeg harfått, foran meg..) Jeg venter på nye og bedre bilder fra selger.. men pga ødelagt kamera, kan det visstnok ta tid.. Kanskje enklere at jeg legger ut de bildene jeg har i kveld.. Espen André .. hva er galt m dine lykter da? Ikke mulig å reparere? - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2007 Sånn er ikke min.. Her er det så og si ikkenoe kabel i lyktehusene... Bak lyktehuset er det et lokk med pakning som man skrur av. På baksiden av dette lokket ligger kontaktene. Kontaktene går fra innersiden av lokket og til sokkelen der man kobler til pæra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 4, 2007 Sånn er ikke min.. Her er det så og si ikkenoe kabel i lyktehusene... Bak lyktehuset er det et lokk med pakning som man skrur av. På baksiden av dette lokket ligger kontaktene. Kontaktene går fra innersiden av lokket og til sokkelen der man kobler til pæra. Så slik ut på det håpløst dårlige bildet jeg har fått ja.. to korte ledninger der inne.. som var kuttet.. Jeg trodde nesten at det var ledningene til pæra som var kuttet jeg (det er jo ledninger fra enkelte slike pærer).. og da ville det jo bare være å bytte pære.. men.. no such luck.. men.. da skal det ikke være noe problem å skjøte de ledningene inni da.. ? Får dem for 700,- inkl frakt (og de SKAL funke, sier selger... ) Er derfor jeg er litt spent på årsaken til at f.eks Espen André's lykter ikke funker.. Om det kan være mer feil m dem.. Trodde vel egentlig at slike lampehus var enkelt oppbygd.. og at alt som kunne "gå" var pærene..? - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 4, 2007 Dette er bildet jeg har fått foreløpig.. Det er S3 lykter, så jeg håper å kunne bruke dem.. Dette er bilde av A3 lampen .. (tror jeg) Ser jo for meg ut som at det er pæra's ledninger som er kappet på det første bildet..? Hvordan ser det ut inni hos dere? - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 4, 2007 Grunnen til at jeg skal ha nye er fordi glasset er knust på eine å festa på de døde i vinter så bortsett fra det så funker de men kan godt ta bilde av dem om dere vil se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 4, 2007 Grunnen til at jeg skal ha nye er fordi glasset er knust på eine å festa på de døde i vinter så bortsett fra det så funker de men kan godt ta bilde av dem om dere vil se.. Flott m bilder ja Om du bytter til nye.. skal du forsøke m A3 lyktene fra eBay da, eller kjøper du originale S3 ? PS! Er glasset knust (som helt ødelagt) eller sprukket og dårlig? ..og festene har røket? Ser nesten litt slitne ut de festene på bildet mitt også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2007 sjeldent det ligger noen til s3 på ebay så om a3 er lik så finner jeg sikkert fler der.. Orginale kosta 1600,- stk ny så har lite troa på å betale så mye for de glasset er sprukket å en bit har forsvunne på den eine den andre er sikkert mulig å fikse om man gidd å lime på igjen festa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2007 Veng.no har vell grøftelys til både A3 og S3 i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 4, 2007 Veng.no har vell grøftelys til både A3 og S3 i hvertfall. Jepp! Men til ca 1000,- pr stk.. Klart at 30% (?) rabatt hjelper.. men.. Billigere m A3 lykter fra eBay.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2007 Jepp! Men til ca 1000,- pr stk.. Klart at 30% (?) rabatt hjelper.. men.. Billigere m A3 lykter fra eBay.. Hehe,ja. Ingenting slå Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 17, 2007 Det er ingen her som jobber på Møller. og kunne sjekke om delelageret har både S3 og A3 lyktene liggende..? Hadde vært gull å finne ut om det var forskjell i festeanordningen.. Eller om det er slik at S3 lyktene er grunnere pga at det skal være plass til intercooler osv bak fangeren.. Jeg har ingen planer om å sette intercooler på min lille fjert.. så jeg trenger jo ikke å tenke på det. Dersom selve festene er de samme, er det jo ikke noe å lure på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 17, 2007 Disse skal være til S3, og de ser ikke helt like ut som på A3 da, mulig det bare er bildet som er litt forskjellig. http://cgi.ebay.de/Origenale-Audi-S3-Nebelscheinwerfer-NSW-TOP-Zustand_W0QQitemZ320125983819QQihZ011QQcategoryZ65227QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 17, 2007 Dette er bildet jeg har fått foreløpig.. Det er S3 lykter, så jeg håper å kunne bruke dem.. http://i177.photobucket.com/albums/w239/FrodeN_album/46571004_1.jpg Dette er bilde av A3 lampen .. (tror jeg) http://i177.photobucket.com/albums/w239/FrodeN_album/0831297.jpg Ser jo for meg ut som at det er pæra's ledninger som er kappet på det første bildet..? Hvordan ser det ut inni hos dere? - De øverste lyktene var utrolig like de jeg kjøpte på ebay til A3. Ledningene på de nederste er kappet ja, men det er kun ledningene til tilkoblingen som er det... Den er det jo bare å sette på igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...