#1 Skrevet Mai 29, 2007 klarte å knekka den siste bolten som skulle av toppen idag. den eine til vannstussen. prøvde med rørtang men det hjalp ikkje. borra eit lite hull og slo nedi ein umbraco men den knakk. har prøvd å borra eit nytt hull men stålet på umbracoen er så hardt at eg får ikkje noko hull. finnes det noko måte å få ut denne bolten?? er det mulig å sveise på alu toppane?? tenkte å få sveist på ein 10mm aluplate som eg tok å gjenga opp to hull. eller er det ein dum ide?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2007 detta har jeg klart og gjort og! dog at jeg har igjen en 5mm lang stuss som står ut! hakke tørt og gjort noe med det! men venter i spenning til du før en evt løsning! gjelder i mitt tilfelle stussen i framkant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2007 hjelper det vist du varmer stålet litt opp kanskje...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2007 hjelper det vist du varmer stålet litt opp kanskje...... Det hjelper MYE...knakk to bolter på toppen min og......varma opp og de løsna med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2007 er det så lurt å varme opp alu'n da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2007 er det så lurt å varme opp alu'n da? Er ikke så mye varme som skal til....så det går bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2007 er det noe av bolten som stikker ut? i så fall er det å sveise på en mutter å skru ut! funker genialt! gjort dette flere ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2007 er ikke meningen og kuppe tråden din Kim! bare lånt den litt! kansje det dukker opp noen tips som kan hjelpe både deg og meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2007 Jepp, sveis på litt, gjerne en mutter. Varmen og det elektriske bryter korrosjonen, og boltene går oftest lett ut. Ikke tilgang til sveis? En god anledning til å skaffe en! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2007 gjer ingenting at dere "stjeler" tråden. ingenting stikker uttafor lengre. alt er borte. var å leverte toppen til planering dag og spurte etter råd. da dei fekk høra at ein umbraco stod nedi der så ville det bli ein del arbeid. dei kunne skjære ut ein del der bolten stod og sveise på plass igjen og lage nytt hull men det ville koste ein del. fant heller ut at eg lage ein spacer på 10mm alu som eg lager lik som vannstussen og lager eit nytt hull i blokka og skrur spaceren fast og så kommer vannsussen uttapå igjen. eg skal legge ut bilder av løsninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2007 Hva om du tok å la på en god sveis på knekkflaten og prøvde å borre den ut i en søyleborrmaskin? Sveisen vil gjøre så du får sentrert borret før du treffer på ubrakoen. Hvis det er nok gods rundt kan du lage friske gjenger igjen ved å gå opp en dimensjon i diameter på den nye bolten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...