#1 Skrevet Mai 30, 2007 Hadde bilen inne hos en fyr noen dager for lakkering av panser. Han forteller meg da at bilen har gått tom for strøm ett par ganger for han!!? Dette har ikke jeg merket noe til men nå i det siste har jeg merket det. Jeg lader batteriet og det blir jo aldri ferdiglaldet etter ampermeter på lader og dømme. Full ladet over flere døgn er det under 12volt., 11,7 eller noe slikt. Jeg sjekker ladespenning med motor i gang og det viser kun 12,4 eller noe slikt?? 1:Er batteriet rett og slett defekt? 2:Hva skal ladespenning være på denne bilen? 3:Hvor sitter regulatoren og...4:hvordan finner jeg ut av om det er en over 14volt regulator? 5:Jeg vurderer og kjøpe nytt 74-75Amp.batteri som sitter i diesel og mener det skal passe, det er noe lenger men det ser ut som det er klargjort for det i motor rommet? 6:Bør jeg da kankje også vurdere kraftigere dynamo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2007 Få sjekket syrevekt på batteriet. Antakelig har dette ei kortsluttet celle. Da hjelper det ikke å lade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2007 Få sjekket syrevekt på batteriet. Antakelig har dette ei kortsluttet celle. Da hjelper det ikke å lade. Får nok ikke sjekket. Batteriet er av den tette typen. Vet du noe av det andre her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2007 Hadde bilen inne hos en fyr noen dager for lakkering av panser. Han forteller meg da at bilen har gått tom for strøm ett par ganger for han!!? Dette har ikke jeg merket noe til men nå i det siste har jeg merket det. Jeg lader batteriet og det blir jo aldri ferdiglaldet etter ampermeter på lader og dømme. Full ladet over flere døgn er det under 12volt., 11,7 eller noe slikt. Jeg sjekker ladespenning med motor i gang og det viser kun 12,4 eller noe slikt?? 1:Er batteriet rett og slett defekt? 2:Hva skal ladespenning være på denne bilen? 3:Hvor sitter regulatoren og...4:hvordan finner jeg ut av om det er en over 14volt regulator? 5:Jeg vurderer og kjøpe nytt 74-75Amp.batteri som sitter i diesel og mener det skal passe, det er noe lenger men det ser ut som det er klargjort for det i motor rommet? 6:Bør jeg da kankje også vurdere kraftigere dynamo? 1: Ja 2: ca.14,4Volt 3: bak på dynamoen 4: Står på regulatoren sannsynligvis 5: Det skal passe ja. må bare bruke skruehullet et hakk lenger borte 6: Går bra om du har 80A dynamo. viss ikke kan det være lurt å bytta ja. (skal stå en klisterlapp på dynamo med Amper styrke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 1: Ja2: ca.14,4Volt 3: bak på dynamoen 4: Står på regulatoren sannsynligvis 5: Det skal passe ja. må bare bruke skruehullet et hakk lenger borte 6: Går bra om du har 80A dynamo. viss ikke kan det være lurt å bytta ja. (skal stå en klisterlapp på dynamo med Amper styrke. Heisann og kjempetakk for enkle greie og oversiktlige svar. Batteriet er skiftet til 80A ja(eller noe) Ikke hjelp i! Det er noe som tapper finner ikke ut av hva? Vanskelig og finne ut av fordi: bilen kan stå i 14dager mens jeg er i norsjøen og være fullstendig tom for strøm,heeeeelt tomt. En annen gang kan bilen stå 3 uker uten og ha tappet noe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva gjøss kan dette være? Virker jo som noe slår seg på når deet passer seg selv!!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2008 Du har nok en grønn overledning en eller annen plass. Ta et mulitimeter og måle strømmen (A) fra batt til bil, når alt tilsynelatende er slått av, så begynner du å ta sikring for sikring samtidig som du ser om strømmen forandrer seg, om du er heldig kan du komme et steg nærmere hva som kan trekke strøm. Er ikke sikkert du finner ut hva det kan være om det som trekker ligger før sikringsboksen, men det er en grei feilsøking som ikke tar allverdens tid. Har du like lav ladespenning selv med nytt batt? Bør ligge mellom 13,8-14,4V! Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...