Audi CQ typ85 + AAN.. trenger tips!

Anbefalte innlegg

Som tittel; Driver med et prosjekt her, men trenger litt tips, oppdaterer her med spørsmål etterhvert!

- INTERCOOLER. Har en fra MC motor, går denne klar for grill, skal IKKE kappe i fanger.. tåler den 1.5 bar? Hva passer enklest inn i min nå ?

- TURTELLER, hvor koble meg på ?

- TURBOSLANGER, hva bruker dere? ser noen kjøper noe fra tess?'

- LUFT TIL BREMSEKRAFTFORSTERKER? , mener jeg har lest noe om at bremsene ikke fungerte under pådrag, at man måtte sette på en slange fra innsug eller noe sånnt ??

- TEMPSENSOR til instrument, hvilke ledninger, hvilken føler ?

- OLJETEMP har digital nede på midtkonsollen, går det an å bruke denne?

- VOLTOMETER er også digital nede på midkonsoll, kobles denne også på ?

- SERVOPUMPE, noen kjører orginal 100bar S4, hva anbefaler dere? har begge liggende....

. GASSWIRE, orginal eller hva gjør man ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intercooleren tviler jeg på at du får til å passe bak grillen, og den tåler heller ikke så mye trykk. Kanskje en stund, men så vil den sprekke. Så anbefaler at du kjøper en annen å tilpasser den litt i fronten.

Turteller er jeg ganske usikker på siden AAN har coil per sylinder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtelleren er pin 40 (svart/lilla) fra ECU og skal kobles sammen med en rød/gul ledning på instrumentet

turboslanger så har jeg samco, men det finnes sikkert billigere og like bra løsninger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intercooleren tviler jeg på at du får til å passe bak grillen, og den tåler heller ikke så mye trykk. Kanskje en stund, men så vil den sprekke. Så anbefaler at du kjøper en annen å tilpasser den litt i fronten.

Turteller er jeg ganske usikker på siden AAN har coil per sylinder.

Ok, har fått tak i S2 cooler nå, fant ut på forumet at den skulle passe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtelleren er pin 40 (svart/lilla) fra ECU og skal kobles sammen med en rød/gul ledning på instrumentet

turboslanger så har jeg samco, men det finnes sikkert billigere og like bra løsninger..

Genialt :) tror jeg går får mest mulig metall, må prøve å unngå så mye slanger...

OPPDATERT LISTE PÅ TOPP.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ABY Samme fargen/ uttak på ecu også ? Er ikke koblet til på min bil heller

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ABY Samme fargen/ uttak på ecu også ? Er ikke koblet til på min bil heller

Ole Kristian

vil tro det er likt, men du kan jo bare sjekke pin 40 på din, og er ledningen svart/lilla, så er det vel rimelig stor sjangs for att det er turteller også på aby..

her ser du hvem pin som er hvem

20vconn.jpg

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html

her har du forresten oversikt over alle pin på ecu, som du ser gjelder den nederste 1992-95 S4/S6 Five Cylinder 20V Turbo ECU Pin Out

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg koblet opp turteller i sin Audi 80 GTE Quatrro i kveld med 20vT motor AAN.

Forsøkte først som beskrevet her, pin 40 lilla/svart og inn på gul/rød inn på instrument---> ikke OK.

Koblet så Pin 40 lilla/svart til Svart/Rød/Gul (egen ledning) inn på instrument ---> OK

Da ble det liv i turtelleren.

Men, hva gjør dere med speedometer ved bruk av gamelt analogt speedo når kasse fra nyere bil blir brukt (med el.drev og kontakt isteden for wire?

Går det ann å bytte ut den digitale delen i girkassa og erstatte med en gammel type slik at wire kan brukes i steden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppdatert liste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OLJETEMP har digital nede på midtkonsollen, går det an å bruke denne?

jeg kjøpte autogauge oljetempmåler, og jeg brukte den originale føleren som sitter på motoren. det funker værtfall på min. føleren sitter på hjørnet av motoren litt i nedkant like ved oljefilteret.. den som sitter der originalt er ikke bare en føler, men også en fjør og en sylinder som justerer oljetrykket. skrur du den ut detter det ut ei fjør og en sylindrisk sak med 4 hull i. så du vet det.

TEMPSENSOR til instrument, hvilke ledninger, hvilken føler

sitter en tempføler i bakkant av toppen, hvit sensor med hvit kontakt.. dog vet jeg ikke om denne kan brukes på instrument i typ85 eller hvilken ledning som er vann temp på intrumentet.. prøver å finne ut dette selv..

gjengene der er M10X1 så en føler fra autogauge vil passe der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har fått tak i S2 cooler nå, fant ut på forumet at den skulle passe :)

hvordan var det med tilpassninger bak fangeren? driver å vurderer samma prosjekt selv, men er meeeget trangt mellom fanger å A/C radiator..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei vet ikke jeg, leste bare at det var en kar som fikk til dette uten mye kapping i grill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittel; Driver med et prosjekt her, men trenger litt tips, oppdaterer her med spørsmål etterhvert!

- INTERCOOLER. Har en fra MC motor, går denne klar for grill, skal IKKE kappe i fanger.. tåler den 1.5 bar? Hva passer enklest inn i min nå ?

- TURTELLER, hvor koble meg på ?

- TURBOSLANGER, hva bruker dere? ser noen kjøper noe fra tess?'

jeg bruker slanger fra tess, heter vel 10bar industri eller noe,

- LUFT TIL BREMSEKRAFTFORSTERKER? , mener jeg har lest noe om at bremsene ikke fungerte under pådrag, at man måtte sette på en slange fra innsug eller noe sånnt ??

koble deg inn på innsuget ja, husk enveisventil.

- TEMPSENSOR til instrument, hvilke ledninger, hvilken føler ?

- OLJETEMP har digital nede på midtkonsollen, går det an å bruke denne?

- VOLTOMETER er også digital nede på midkonsoll, kobles denne også på ?

- SERVOPUMPE, noen kjører orginal 100bar S4, hva anbefaler dere? har begge liggende....

. GASSWIRE, orginal eller hva gjør man ?

.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skal jeg bore ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der du har litt gods, helst en litt rett "vegg" nå har jeg ikke ett slikt innsug forran meg, men hvis du plukker av spjeldet kan du se litt hvor det er hensiktsmessig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.